מקדונלד'ס תובעת 2.5 מיליון שקל ממפיצי תוכן שקרי

זכיינית רשת מקדונלד'ס בישראל, הגישה את התביעה נגד גולשים, שפרסמו ברשת כי היא תורמת לתושבי עזה: "זה שקר, אנחנו תורמים מזון לחיילים ומפונים"
מעיין לביא |
סניף מקדונלד'ס בישראל. מקנים הנחה לכוחות הביטחון. צילום: פלאש 90

חברת אולניאל, זכיינית מקדונלד'ס בישראל, החליטה שלא לעבור בשתיקה על מידע כוזב שהופץ נגדה ברשתות, על רקע מלחמת "חרבות ברזל" והלחימה בעזה. בתביעה, על סך 2.5 מיליון שקל, שהוגשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב היא דורשת פיצוי משלושה תושבי כפר סבא ותל אביב, שהפיצו לכאורה נגדה תוכן שקרי.

התוכן השקרי מתייחס לפרסומים על כך שרשת המזון בישראל תורמת מזון לתושבי עזה במקום לתרום למפונים ולחיילי צה"ל. "בימים האחרונים", אומרים ברשת, "אנחנו חשופים למתקפה של תוכן שקרי על תרומות, כביכול, שניתנות לתושבי עזה. מאז פרוץ המלחמה, תורמת מקדונלד'ס ישראל למעלה ממאה אלף ארוחות לכוחות הביטחון, תושבי העוטף ובתי החולים, כאשר חמש ממסעדות הרשת נפתחו לצורך זה בלבד".

הרשת הוסיפה כי פרט לכך היא גם מעניקה 50% הנחה לכל כוחות הביטחון וההצלה המגיעים עצמאית לסניפים. לעמדת נציגיה, היא תמצה את הדין עם כל מי שישתלח בחברה ברשת ויפיץ שקרים ומידע כוזב נגדה וכנגד העובדים המועסקים בה.


שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות