לראשונה: קובלנה נגד חמאס בבית הדין הבינלאומי בהאג

בעקבות הטבח: ארגון שורת הדין עתר לבית הדין הבינלאומי להוצאת צווי מעצר בינלאומיים נגד מנהיגי חמאס והג'יהאד האיסלאמי בגין פשעי מלחמה ופשעים נגד האנושות
רונן לוי |
מייסדת ומנהלת ארגון שורת הדין, עורכת הדין ניצנה דרשן-לייטנר. צילום: פלאש 90

ארגון שורת הדין עתר לבית הדין הבינלאומי בהאג להוצאת צווי מעצר בינלאומיים נגד מנהיגי חמאס והג'יהאד האיסלאמי בגין פשעי מלחמה ופשעים נגד האנושות – המשמעות אם צו המעצר יתקבל: מדינות רבות לא יעבירו כספים לעזה, בירדן יאלצו לעצור את ראשי החמאס.

הקובלנה הוגשה לתובע הראשי של בית הדין הפלילי הבינלאומי, וקורא לו לפתוח בחקירה פלילית נגד מנהיגי חמאס והג'יהאד האסלאמי שתכננו וביצעו את הטבח האכזרי בקיבוצים ובערים ישראליים ב-7 באוקטובר 2023.

הארגון דורש מהתובע להוציא בדחיפות צווי מעצר בינלאומיים נגד מנהיגי ארגוני הטרור. בקובלנה נכתב כי "בבוקר ה-7 באוקטובר 2023, בעוד יהודים-ישראלים חוגגים את חג שמחת תורה וחול המועד, חצו אלפי מחבלי חמאס והג'יהאד האסלאמי את גבול רצועת עזה לישראל וביצעו פיגוע פראי ואכזרי נגד ערי ישראל, אזרחים ובסיסים צבאיים. אלפי רקטות נורו גם מרצועת עזה לעבר ערי ישראל וגרמו לנפגעים נוספים ולהרס. הקטל בערים היה חסר תקדים: בהגיעם לעיירות ולכפרים עברו הפולשים החמושים מבית לבית ופתחו באש על גברים, נשים, ילדים וקשישים שהסתתרו בחדריהם ובמיטותיהם. הם אנסו, רצחו וערפו את ראשיהם של האזרחים. במקרים רבים, המחבלים הציתו את בתי האזרחים, אילצו את התושבים להימלט מהלהבות ולאחר מכן ירו למוות או חטפו את האזרחים הנמלטים. הם פתחו באש חיה לעבר אנשים שרקדו וחגגו וטבחו מאות מהם. לאחר מכן ערפו את ראשיהם. המחבלים לא חסו על איש, כולל אנשי הרפואה והפצועים שבהם טיפלו".

"רצח בכוונה תחילה"

"המחבלים החמושים", נכתב בקובלנה, "המשיכו בטבח על ידי ביזה המונית והרס של רכוש אזרחי. הפיגוע הנורא גבה עד כה את חייהם של יותר מ-900 אזרחים, רובם אזרחים גברים, נשים, תינוקות, ילדים וזקנים. יותר מ-2,600 ישראלים נפצעו, רבים מהם אנוש, ויותר מ-150 בני אדם נחטפו לרצועת עזה – ביניהם תינוקות וילדים".

בשנת 2021, הודיע התובע הראשי של בית הדין האזורי על פתיחת חקירה פלילית בעניין "המצב בפלסטין", וכך נטל לעצמו סמכות לדון בסכסוך הישראלי-פלסטיני. שורת הדין מאשימה כעת את חמאס והג'יהאד האסלאמי בביצוע פשעי מלחמה חמורים ופשעים נגד האנושות במהלך הטבח בסוכות, ומייחסת לארגוני הטרור יותר מ-26 סעיפים שונים של הפרות אמנת רומא – חוקת בית הדין הפלילי הבינלאומי.

"בין הפשעים שבוצעו: רצח בכוונה מכוונת נגד אוכלוסייה אזרחית, עינויים, גרימת סבל רב בכוונה, ביזה, פגיעה בכבוד האישי ועוד פשעים רבים שבוצעו כולם בקנה מידה עצום ובהפרה מוחלטת של אמנות ז'נבה. בקובלנה נטען, כי "הפשעים שביצעו הנאשמים בפיגוע הנוכחי הם מאותו אופי של הפשעים שכבר בוצעו על ידם בעבר באירועים רבים אחרים… אך דרמטית בקנה מידה גדול יותר".

"ה-11 בספטמבר שלנו"

"7 באוקטובר 2023 הוא עכשיו ה-11 בספטמבר שלנו", אמרה עו"ד ניצנה דרשן-לייטנר, נשיאת ארגון שורת הדין, "מאז השואה לא ראינו טבח נורא כל כך נגד יהודים. קהילות שלמות נכחדו. גברים, נשים וילדים נטבחו במיטותיהם. נשים נאנסו. ראשים נערפו. ילדים היו עדים להוריהם נטבחים ואז נחטפים. מאות אזרחים עוברים כעת עינויים בעזה. זה בלתי אנושי אבל יותר מכל – זה מוכיח לעולם נגד אילו חיות אדם אנחנו נלחמים".

דרשן-לייטנר ממשיכה ומוסיפה, כי "בית הדין בהאג עצמו נושא באחריות לטבח. מלכתחילה הוא פעל באופן חסר תקדים והוכיח שהוא מוטה לחלוטין נגד ישראל. מאז 2014 שורת הדין הגישה תלונות רבות לתובע הראשי של בית הדין. כולן זכו להתעלמות. רק תלונות אנטי-ישראליות זכו לתשומת לב. כשביקשנו להיפגש עם משרד התובע כדי לדון בתלונות, לא רק שהתעלמו מאיתנו, אלא שהם המשיכו להיפגש עם ארגונים פרו-פלסטינים ואפילו מנהיגים פלסטינים שהיו מושא הקובלנות הפליליות שבפניהם. אם בית הדין בהאג יתעלם מהטבח הזה, אין לו זכות קיום".


שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות