איך מוציאים רישיון נשק בישראל?

האירועים הביטחוניים ולו רק מהתקופה האחרונה, מביאים רבים להוצאת כלי נשק אישי. איך עושים זאת ומה עליכם לקחת בחשבון? הכל במדריך שהכנו

העובדה שמרבית הציבור הבוגר בישראל התנסה בשימוש בנשק בעברו הצבאי לצד מציאות ביטחונית מתוחה, הובילה לכך שבמדינה הקטנה שלנו ישנם רבים שהינם בעלי רישיונות לשאת נשק. האירועים מהתקופה האחרונה מובילים את המדיניות אל עבר הקלה בהוצאת רישיון נשק, אך עדיין, מדובר בהליך מורכב המחייב את מבקש הרישיון לעמוד במספר קריטריונים על מנת להיות זכאי לקבלו.

מי זכאי לרישיון נשק?

על פי חוק כלי הירייה, אדם רשאי להוציא רישיון נשק אם הוא עומד בתנאים מסוימים. על המבקש להיות אזרח ישראל או תושב קבע בישראל. בנוסף, עליו להיות בן 27 שנים לפחות, או בן 21 שנים לפחות אם הוא שירת בצה"ל או בשירות לאומי/אזרחי.

החוק מחייב את המבקש גם להיות בריא בנפשו ובגופו, כלומר מי שאיננו סובל ממחלה נפשית או פיזית שעלולה לפגוע ביכולתו לתפקד כראוי עם נשק.

בנוסף, על המבקש להיות בעל עבר פלילי נקי ובעל ידע וניסיון בשימוש בנשק.

 

 

כיצד מקבלים רישיון נשק?

על מנת לקבל רישיון נשק, יש להגיש בקשה ללשכת רישוי כלי ירייה במשרד לביטחון הפנים. הבקשה צריכה לכלול את המסמכים הבאים:

טופס בקשה לרישיון נשק.

תעודת זהות או דרכון.

תעודה המעידה על שירות צבאי או לאומי/אזרחי.

אישור רפואי המעיד על בריאות נפשית ופיזית.

אישור משטרה המעיד על עבר פלילי נקי.

אישור על השתתפות בקורס ירי.

לאחר הגשת הבקשה, היא תבחן על ידי פקיד רישוי כלי ירייה. אם הבקשה תאושר, יונפק לרישיון נשק לתקופה של חמש שנים.

 

יש לכם שאלות? הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ שאל עורך דין רישיון נשק

חשיבות בקשת מחיקת הליכים פליליים או תיק פלילי

הליכים פליליים או תיק פלילי יכולים להוות מכשול לקבלת רישיון נשק. לפיכך, אם יש לכם הליכים פליליים או תיק פלילי, חשוב לפנות לעורך דין לצורך בדיקה האם ניתן לבקש למחוק אותם.

 

חשיבות ייעוץ וליווי של עורך דין

הליך הוצאת רישיון נשק בישראל הוא מורכב ומחייב, ולכן חשוב להיעזר בייעוץ וליווי של עורך דין מומחה בתחום. עורך הדין יוכל לסייע לכם להבין את הקריטריונים לקבלת רישיון נשק, להכין את הבקשה בצורה נכונה, ולעמוד בכל הדרישות החוקיות.

הוצאת רישיון נשק בישראל היא הליכים מורכב ומחייב. חשוב לעמוד בכל הדרישות החוקיות, ולקבל ייעוץ וליווי של עורך דין מומחה בתחום.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות