חדש: צווי ירושה לא יפורסמו בעיתונות המודפסת

סוף עידן? שר המשפטים צפוי לחתום בקרוב על התקנות המבטלות את חובת הפרסום לאחר שהתברר בסקר שנערך כי רק 3% מהציבור נחשפים לצווי הירושה דרך העיתון
גילי סיוון-כהן |
בית משפט לענייני משפחה פתח תקווה -"ניגוד עניינים זועק לשמיים". אילוסטרציה shutterstock
בית משפט לענייני משפחה פתח תקווה -"ניגוד עניינים זועק לשמיים". אילוסטרציה shutterstock

שר המשפטים יחתום בקרוב על תקנות לביטול החובה לפרסום בקשות צווי ירושה וצווי קיום צוואה בעיתונות המודפסת, ובהתאם יופחת תשלום הוצאות הפרסום המתלווה להגשת בקשות אלו.

מנתוני האפוטרופוס הכללי והממונה על ענייני ירושה עולה כי בשנת 2022 לבדה נפתחו למעלה מ-50 אלף בקשות לצווי ירושה ובקשות לצווי קיום צוואה. עד עתה, כחלק מהליך בקשה לצו ירושה, היה נדרש כל אזרח לתשלום אגרה של כ-65 שקלים לצורך פרסום הבקשה בפרסומים הממשלתיים ובעיתונות המודפסת.

 

 

צמצום הוצאות

בדו"ח מבקר המדינה בנושא הטיפול בירושות ובצוואות שפורסם בשנת 2019, המליץ המבקר כי בכל הנוגע לטיפול בענייני צוואות וירושות, על האפוטרופוס הכללי לשוב ולבחון מהן הדרכים היעילות ביותר לפרסום דבר הגשת בקשה ולהשגת המידע הדרוש מפרסומה.

בהמשך לכך, אגף השירות במשרד המשפטים ביצע סקר בקרב מגישי התנגדות לצווי ירושה, אשר בדק כיצד מגישי ההתנגדות נחשפו לעובדה שהוגשה בקשה לצו ירושה או לצו קיום צוואה הרלוונטית להם.

ממצאי הסקר העלו כי מרבית מגישי ההתנגדות (71%) ידעו על הגשת הבקשה באמצעות יידוע של מגיש הבקשה או באמצעות אתר האינטרנט, לעומת 3% בלבד שציינו כי ידעו על הגשת הבקשה מהעיתונות המודפסת.

בעקבות הממצאים, ובעבודה משותפת עם ייעוץ וחקיקה במשרד המשפטים, הוחלט על הפסקת הפרסום בעיתונות המודפסת וזאת מתוך מטרה לייעל את ההליך ולהפחית את התשלומים המוטלים על האזרח במסגרת הליך הגשת בקשה לצו ירושה.


עו"ד אילן גבע

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות