מדוע בוטלו תנאי שחרורה של חשודה בתקיפת שוטר?

מפגינה כבת 60 נעצרה בחשד שתקפה את השוטר במהלך מחאה בסמוך לביתו של יו"ר הכנסת, לאחר שלא הגיע נציג מטעם המשטרה לדיון – בוטלה הרחקתה מהמקום
גילי סיוון-כהן |
הפגנה ליד ביתו של אוחנה בחודש שעבר. צילום: פלאש 90

אדריכלית נוף בת 62, נעצרה בחשד לתקיפת שוטרים, בסמוך לביתו של יו"ר הכנסת אמיר אוחנה במוצאי שבת, בעת שעמדה ותעדה עבור האגודה לזכויות האזרח, שוטרים המצלמים בטלפונים הניידים שלהם מפגינים.

לאחר חקירה היא שוחררה ואחד התנאים היה שלא להגיע להפגנות ברחוב קפלן וליד ביתו של אוחנה.

הסניגור שלה הגיש ערר על ההחלטה והמשטרה אפילו לא טרחה להגיע לבית המשפט וזה ביטל את ההחלטה תוך מתיחת ביקרת על המשטרה.

במוצאי שבת האחרונה, בסיום ההפגנה בקפלן, חלק מהמפגינים הגיעו בסמוך לביתו של יו"ר הכנסת, בשלב מסוים החלו מעצרים על ידי שוטרי משטרת השכונות ביניהם של אישה בת 62 שנטען שלמרות התיעוד שמראה תמונה אחרת, היא תקפה שוטרי מג"ב.

בתום החקירה היא שוחררה אך אחד התנאים היו הרחקה מקפלן וביתו של יו"ר הכנסת.

הסניגור הגיש ערר על ההחלטה ואתמול התקיים דיון אליו לא הגיעה המשטרה למרות שידעה על הדיון, בין השאר תכתובת בין עו"ד אלפסה לטוען המשטרתי וכן השופטת אביטל אמסלם הורתה יום קודם למשטרה להגיב לערר עד השעה 15:00.

מחדל משטרתי

השופטת הדסה אסיף קבעה כי היא שוכנעה שהמשטרה ידעה על קיומו של הדיון וקיבלה את ההחלטות שניתנו ע"י בית המשפט ומאחר שהמשטרה לא טרחה להתייצב לדיון, היא קיבלה את הערר ובטלה את התנאי של ההרחקה.

"שקלתי", כתבה השופטת בהחלטתה, "אם אין מקום לחייב את המשטרה בהוצאות לטובת אוצר המדינה בשל העובדה שלא רק שלא טרחה להתייצב, גם לא טרחה להודיע לביהמ"ש כי אין בכוונתה לעשות זאת. ואולם, החלטתי שלא לעשות כן. יחד עם זאת, אני מחייבת את המשטרה בהוצאות העוררת בגין הדיון היום שניתן היה לחסוך אותו לו הייתה המשטרה מודיעה מראש שאין בכוונתה להתנגד לערר, כפי שעשתה במחדלה להתייצב".

עוד הוסיפה השופטת: "תוך כדי שאני מכתיבה החלטה זו, ציין בא כוח העוררת בהגינותו, כי הוא ייצג את העוררת "פרו בונו" ולכן אינני עושה צו להוצאות, ואולם, אם תישנה התנהלות כזו של המשטרה, יהיה מקום לשקול פסיקת הוצאות נגדה וטוב תעשה המשטרה אם תיקח זאת לתשומת ליבה".


לצפייה ודירוג כבוד שופטת הדסה אסיף


עו"ד ג'קי סגרון

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות