יאיר נתניהו ממשיך להסתבך – העיתונאי יוסי קליין דורש פיצוי על לשון הרע

בתביעה, על סך 300 אלף שקל, נטען כי פרסומים של נתניהו הבן ושל תנועת הליכוד עיוותו וסילפו את דבריו וכתביו ביחס למחאה נגד הרפורמה המשפטית
רונן לוי |
יאיר נתניהו

אחרי שבית המשפט קבע כי יאיר נתניהו ישלם 130 אלף שקלים לדנה כשדי, גם העיתונאי, יוסי קליין הגיש נגד נתניהו הבן ותנועת הליכוד, תביעת לשון הרע בסך למעלה מ-300 אלף שקלים. עדיין לא הוגש כתב הגנה.

על פי התביעה, מדובר בפרסומים שפרסמו נתניהו והליכוד אשר ייחסו לקליין, באופן שקרי, ותוך התבססות על ציטוט מסולף אשר הוצג באופן מגמתי ומטעה, תחושות עצב שחשו המפגינים כי לא נשפך דם בהפגנות נגד הרפורמה המשפטית, תוך שנטען כי הוא כתב "המפגינים חזרו הביתה בתחושה קשה כי דם לא נשפך". קליין ציין בתביעה, כי העובדות הן שונות בתכלית, כאשר בטור דעה שפרסם התובע בחודש פברואר השנה, בעיתון "הארץ", בנוגע להפגנה מול הכנסת כנגד הרפורמה המשפטית כתב כי "מפגינים הלכו הביתה בתחושה קשה, אבל גם בסוג של הקלה. דם לא נשפך". לא יכול להיות ספק כי ההקלה המתוארת הינה לעניין הרוגע ששרר בהפגנה, ולכך שדם לא נשפך.

לטענת קליין, האמת לא הפריעה ליאיר לוי שכתב ב'חדרי חדרים', כי דבריו של התובע היו "ביום שני מפגינים חזרו הביתה בתחושה קשה כי דם לא נשפך".

תביעה נגד לוי, ושלושה מפרסמים נוספים הוגשה. עוד באותו יום תנועת הליכוד בחשבון הטוויטר שלה, ל-105 אלף עוקבים, כי היא הגישה תלונה במשטרה נגד קליין בעקבות דברי הסתה וקריאות למרי אזרחי, וכן צוין כי "אין מקום להסתה בקרבנו ויש לגנות אותה ולפעול בכל תוקף כדי לעצור אותה". הפרסום לטענת קליין כלל חלק מקוטע מטור העמדה המקורי שלו וכן צילום מסך של הציוץ השקרי והמסולף של לוי – 250 אנשים שיתפו את הציוץ של הליכוד בינהם גם נתניהו לו כ- 170 אלף עוקבים.

עוגמת נפש עצומה

"למען שלמות התמונה יוער כי לאחר השיתופים הרבים, עמוד טוויטר בשם "הבודקים" ראה לנכון להעמיד דברים על דיוקם ולפרסם השוואה בין הציטוט הנכון של התובע מול הציוץ של לוי אשר שותף להמוני עוקבים. בעקבות ציוץ זה מחק לוי את פרסומו המקורי.

עוד צוין, כי כשבועיים לאחר הפרסומים המכפישים, פרסם קליין מאמר ובו התייחס לעיוות החמור של דבריו. "גם מאמר זה לא גרם לנתבעים להסיר את הפרסומים הדיבתיים שלהם, ולכן חזקת תום הלב לא עומדת להם… ייחוס דברים חמורים אלה לתובע גרם לו לנזקים רבים ולעוגמת נפש, כאשר היה ניתן למנוע אותם בקלות תוך בדיקה פשוטה בטור "הארץ" שפרסם, בו דבריו ברורים ואינם כפי שפורסמו. לא יכול להיות ספק כי הפרסומים נעשו ממניעים של עוינות פוליטית לתובע, לדעותיו הפוליטיות ולעיתון בו הוא פועל, ולפיכך בכוונה ברורה לפגוע בו", נכתב בתביעה.


עו"ד תום שנפ

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות