התכשיר הוצג כבעל סגולות רפואיות – החברה תפצה לקוחות

ביהמ"ש אישר הסדר פשרה שהוגש נגד חברת מדיצ'י מדיקל, משווקת המוצר ההומאופתי "אוסילי", ובמסגרתו היא תמכור את המוצר בהנחה, שתעלה לה כ-4 מיליון שקלים
גילי סיוון-כהן |
אילוסטרציה envato

בית המשפט המחוזי אישר הסדר פשרה בהליך של תובענה ייצוגית בעניין המוצר ההומאופתי אוסילי Oscillococcinum, המיוצר על ידי חברת בוארון (BOIRON) הצרפתית ומשווק בארץ על ידי חברת מדיצ'י מדיקל בע"מ.

המבקש טען כי המוצר ההומאופתי הוצג בפרסומים השונים כנושא סגולות רפואיות בעוד שאין כך מצב הדברים, וכן ביקש לתקוף את יעילותם של המוצרים ההומאופתיים בטענה כי אין להם כל השפעה. החברות ביקשו מצדן להוכיח את יעילות המוצר ואף צירפו חוות דעת על ידי מי שהוצג על ידם כאחד המומחים בעולם בתחום ההומאופתיה.

גמול לתובע הייצוגי

בית המשפט העיר כי בשונה מסוגיית פרסום המוצר, הדיון בשאלת יעילותם של המוצרים ההומאופתיים בייצוגית מעורר קשיים. בית המשפט ציין בפסק הדין כי ספק אם תובענה הייצוגית היא הדרך הנכונה לדיון בטענות לגבי יעילות המוצר, זאת משום שטענות במישור זה עשויות להתפרש כניסיון מוסווה לתקוף את החלטת משרד הבריאות לשווק את המוצר בישראל. עוד נקבע כי דיון בשאלת יעילות המוצר עלולה להגיע לדיון בהעדפותיו האישיות של הפרט לגבי האופן בו הוא מבקש לטפל בתחלואיו, זאת בהינתן שקיימים אזרחים רבים שמאמינים ביעילות הטיפול ההומאופתי.

הסדר הפשרה שאושר כלל התחייבות של הנתבעות לשיווק המוצר בהנחה וכן הענקת 20 אלף אריזות של המוצר במסגרת מבצע "1+1", בשווי כולל של כ- 4 מיליון שקלים. כמו כן בית המשפט פסק 100 אלף שקלים למבקש וחצי מיליון שקלים שכר טרחה לעורך הדין המייצג.


שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות