מה המחיר של פרסום פוסט משמיץ?

הציג את אחיו כנוכל, גנב ופושע בפרסומים ברשתות החברתיות ויפצה אותו ב-84 אלף שקלים, כך לפי פסיקת ביהמ"ש. השופטת: "המטרה הייתה להשפיל אותו ולפגוע בו"
נעמה כהן |
מאיר בקרמן - סחט אישה למען טובות הנאה - אילוסטרציה אנבנטו
אילוסטרציה

שופטת בית המשפט למשפחה בפתח תקווה מורן ואלך-ניסן הורתה לאדם לפצות את אחיו עמו הוא מסוכסך מזה שנים ב-84 אלף שקלים כולל שכ״ט עו״ד בגין לשון הרע בפוסטים בהם הדביק כינויי גנאי לאחיו ברשתות החברתיות.

מדובר בזוג אחים שהוריהם התאבדו והתובע טען כי אחיו השמיץ אותו אמנם בעבר, אך בשלב מסוים הם חתמו על הסכם "הפסקת אש" במסגרתו התחייב הנתבע לחדול מפרסומי הדיבה. למרות זאת, בתחילת 2022 שב הנתבע לסורו. לטענת התובע אחיו הכתיר אותו כנוכל שגרם בין היתר למות הוריהם סבם ודודתם בטרם עת, האשים אותו בגניבת כספי הירושה וייחס לו אלימות כלפי אשתו.

אמת דיברתי

הנתבע לא כפר בעצם הפרסומים, אלא טען שעומדת לו הגנת "אמת דיברתי". כך למשל, הוא טען שהתובע גנב לו 100 אלף פאונד מחשבון הבנק, ושאביהם ירה בעצמו לאחר שהתובע אילץ אותו לעבור לגור במשק, ולקח ממנו כספים. כמו כן הוא טען שאחיו גרם למות דודתם, בכך שבמהלך השבעה על הוריהם גרם לה להרגיש לא רצויה, התנהג אליה בגסות וחודש לאחר מכן היא נפטרה. לאור זאת טען הנתבע שיש לדחות את התביעה.

השופטת ואלך-ניסן קבעה שהפוסטים בהם השמיץ הנתבע את אחיו קבל עם ועדה, מהווים לשון הרע. "הצגת אדם כנוכל, גנב, בעל התנהגות פושעת וכמי שגורם למותם של בני משפחתו, עלולה, מעצם טיבה, להשפיל אדם בעיני הבריות או לעשותו מטרה לשנאה, לבוז או ללעג מצדם או לפגוע בעיסוקו", כתבה.

בנוסף קבעה השופטת שמתקיים לגבי השמצות הנתבע יסוד הפרסום היא ציינה שהנתבע לא הכחיש שיש לו 2,575 עוקבים, ועיון בפוסטים השונים מעלה שמטרתו הייתה להפיץ את דברי הבלע בקרב חוג אנשים נרחב ככל האפשר "שתפו בכל הכוח!!!".


עו"ד מוטי גרוס

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות