האם הנאשם בסחיטה ניסה לאיים על עדי התביעה במשפטו?

טאלב אבו ערער, בן 27 מאילת, עומד לדין על עבירות של גביית דמי חסות. לפי הפרקליטות, לאחר כתב האישום נגדו הוא איים על העדים: "אם תתלוננו אחטוף אתכם"
דניאל בן חמו |
שוד שודד איום חטיפה סחיטה
אילוסטרציה envato

הפרוטקשן הפך להיות מכת מדינה בעיקר בצפון ובדרום והתברר שגם כתבי אישום לא מטרידים את הנאשמים. לאחרונה הוגש לבית המשפט השלום בבאר שבע, כתב אישום נגד טאלב אבו ערער צעיר בן 27 מאילת, זאת לאחר שאיים וניסה לסחוט עדי תביעה בתיק הפלילי המתנהל כנגדו.

מכתב האישום עלה כי אבו ערער הועסק בעבר בחברה של משפחת נופי מאילת, בעקבות סכסוך בין הצדדים הסתיימה העסקתו בחברה.

לפני כחודש הוגש כנגד אבו ערער כתב אישום בגין איומים על בני משפחת נופי ובקשת מעצר עד תום ההליכים, במסגרת הליך זה שוחרר אבו ערער בתנאים מגבילים, ונאסר עליו ליצור קשר עם המעורבים בתיק.

במקביל הוגש כתב אישום נוסף כנגד תום אטדגי לאחר שהצית רכב של אחד מבני משפחת נופי.

בסמוך לשחרורו בתנאים מגבילים, פנה אבו ערער לקבלן העובד עם משפחת נופי וביקש ממנו להעביר למתלונן מסר כי עליו לשלם לו 150,000 שקלים.

כמו כן, סיפר אבו ערער לקבלן כי הוא זה ששלח את מי ששרף את הרכב של משפחת נופי, וזאת כדי לאיים על המתלונן ולהניע אותו לשלם. בהמשך לאמור, התקשר הקבלן אל המתלונן ומסר לו כי אבו ערער דורש כסף בתמורה לכך שיניח לו ויחדול מלפגוע בו. בין היתר, סיפר הקבלן למתלונן כי אבו ערער הוא זה ששלח את מי שהצית את רכבו.

המתלונן סירב לשלם ופנה להתלונן במשטרה.

נורמות עברייניות

בנוסף, איים אבו ערער על שותפו לשעבר בדירה וטען כי הוא חייב לו 4,000 שקלים וכן רכב שבבעלותו, זאת לאחר שהתלונן עליו במשטרה והעיד נגדו ונגד תום אדטגי. כמו כן איים עליו שאם ימשיך להתלונן יחטוף אותו.

בבקשת המעצר עד תום ההליכים ציינה הפרקליטות כי: " עוד לא יבשה הדיו על החלטת השחרור והמשיב ממשיך בשלו כאילו לא היו תנאים מעולם והחל לסחוט את שני המתלוננים. גנב כלי רכב למתלונן והחל לדרוש כספים מהמתלוננים בגין הליכים קודמים שננקטו נגדו.

המשיב במעשיו חותר נגד ההליכים המשפטיים ותוצאותיהם ודורש פיצוי ממתלוננים על שהעידו נגדו בתיק או העזו להתלונן נגדו. מעשים אלה מעידים על הסכנה העצומה הנובעת ממנו ועל הנורמות העברייניות הקיצוניות בהן הוא לוקה".


עו"ד מאיר אלמקייס

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות