תקיפת הנכה בבת ים: "זיקה הדוקה בין הרכב לבין העבירה"

ביהמ"ש קבע כי שחרור רכבה של הנאשמת בתקיפת הנכה באמצעות הקביים שלו, ייעשה רק בתנאים מגבילים על מנת שהמדינה תוכל לחלט אותו במידה ותורשע בדין
גילי סיוון-כהן |
אילוסטרציה envato

בחודש מרץ השנה סערה המדינה לאחר שאח ואחות מבת ים תועדו מכים נכה לאחר שהתנגשו ברכבו.

האחות, ספיר דמרי אף היכתה את הנכה באמצעות הקב שלו.

לבקשת מחלקת התביעות של המשטרה, שחרור רכבה של דמרי בתנאים מגבילים, דבר שיאפשר בבוא היום לחלט אותו באם תורשע.

דמרי הגישה ערעור על ההחלטה ובית משפט מחוזי דחה את הערעור.

כזכור, נגד דמרי, הוגש כתב אישום המייחס לה עבירות של תקיפה וחבלה ממשית על ידי שניים או יותר, נהיגה פוחזת של רכב, נהיגה בקלות ראש, אי שמירת מרחק, אי מסירת פרטים בתאונת, התנהגות הגורמת נזק והיזק לרכוש במזיד.

לפי המתואר בכתב האישום, דמרי נהגה ברכבה ברחוב הקוממיות בבת ים, תוך שלא שמרה מרחק מהרכב שלפניה, שבו נהג המתלונן, בעל נכות בשיעור 55% הנעזר בקביים לצורך הליכתו, והתנגשה בו.

בהמשך, נטען עוד, ולאחר שהרכבים נעצרו ונהגי שתי המכוניות יצאו מהן התפתח דין ודברים בין העוררת לבין המתלונן, לרבות קללות הדדיות.

באותה העת תקפו דמרי ואחיה שישב עמה ברכב ונאשם אף הוא בכתב האישום, את המתלונן. אחיה של דמרי הטיח את המתלונן ארצה ובעט בו והיא חבטה בו ארבע פעמים באמצעות הקב שלו.

לפני כחודשיים, לבקשת מחלקת התביעות של מחוז תל אביב, התקיים דיון שבו נקבע כי קיימות ראיות לכאורה לעבירות המיוחסות לעוררות, לרבות לעבירה של נהיגה פוחזת ונהיגה בקלות ראש ולאחר צפיה בסרטון של האירוע, התקבלה החלטה כי הרכב שימש לביצוע העבירות רק בחלקן, ולאור העובדה שחולט רק לאחר חודשיים, ניתן לשחרר את הרכב בתנאים.

דמרי ערערה על ההחלטה בו טענה כי האלימות שנטען כי הפעילה לא רלוונטית, אלא רק דרך נהיגתה רלוונטית, ונהיגתה לא סיכנה חיי אדם כלל כי נהגה במהירות נמוכה, ופגעה ברכבו של המתלונן פגיעה קלה בלבד באמצעות הרכב.

"מכת מדינה"

השופטת מיכל אגמון שלא קיבלה את טענותיה של דמרי, דחתה את הערר וציינה כי היא סבורה שמתקיימת זיקה הדוקה בין הרכב לבין העבירה.

כאשר הרכב שימש את דמרי לנהיגה בכביש, ולולא הייתה נוסעת ברכבה ומתנגשת קלות ברכבו של המתלונן, ככל הנראה לא היו באות העבירות לעולם.

לא ניתן להסביר את האירועים שהתרחשו לרבות את תקיפת מתלונן הנטענת, אלמלא נוכחות הרכב, ותרומתו הן להגעה למקום האירוע הן לעזיבתו כשהמתלונן שרוע על הרצפה, הן מהותיות לעצם העניין.

"יש לעמוד ולהזכיר, בהקשר זה, את תופעת האלימות הקשה בכבישים, בהם בעקבות ריב על חניה, עקיפה או תאונה קלה, אנשים נפגעים קשות, ולעיתים אף מקפדים את חייהם. במקרה שלפניי עולה מהסרטון כי העוררת ואחיה תוקפים את המתלונן, כשהוא כבר שכוב על הרצפה, והמתלוננת מכה בו שוב ושוב, בעזרת הקב שלו שנשמט מידיו. גם אם טענתה כי תקף אותה קודם תוכח, הרי שאין כל הצדקה לאלימות הקשה, לאחר שהמתלונן כבר שכוב חסר ישע על הרצפה", כתבה השופטת.

עוד הוסיפה השופטת אגמון: "תופעה זו של האלימות בכבישים הפכה למכת מדינה ובמובן זה על בית המשפט להעביר מסר ברור וצלול: כאשר נאשם עובר לכאורה עבירות של אלימות כתוצאה מוויכוח בכביש, הרכב בהחלט קשור לביצוע העבירה במובן הרחב… המדיניות המשפטית מחייבת לקבוע כי אלו בדיוק סוג העבירות שככלל, לא היו מבוצעות אלמלא הנהיגה ברכב".


לצפייה ודירוג כבוד השופטת מיכל אגמון


עו"ד אביעד רייפר

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות