הוגש ערעור על קולת עונשו של אדם שהתפרע בהר הבית

המדינה ערערה לעליון על העונש של 3 שנות מאסר שנגזרו על אבו נאב, 21 ממעלות תרשיחא, לאחר שהורשע בעבירות נשק, התפרעות, ניסיון תקיפת שוטר והצתה
גילי סיוון-כהן |
הפרות סדר סמוך להר הבית במהלך חודש אפריל. צילום: פלאש 90

לבית המשפט העליון ערעור על קולת עונשו של מחמוד אבו נאב, 21 תושב מעלות תרשיחא, אשר הורשע בבית המשפט המחוזי בירושלים בגין השתתפותו בהתפרעויות חריגות בחומרתן במתחם הר הבית במהלך חודש הרמדאן.

בין היתר הורשע בעבירות נשיאת נשק, החזקת סכין, התפרעות, ניסיון לתקיפת שוטר והצתה, בגינם נגזר עליו עונש 3 שנות מאסר, לצד עונש מאסר על תנאי.

הפרקליטות טענה כי העונש אינו מבטא את חומרת מעשיו של אבו נאב, שכללו התפרעויות קשות חוזרות ונשנות, ואשר הופנו כלפי כוחות הביטחון, ולא בפעם הראשונה, תוך תכנון מוקדם.

כמו כן סבורה הפרקליטות כי אין בענישה זו כדי לבטא את החומרה שבעצם ביצוע עבירות אלה במקום רגיש ונפיץ כמו הר הבית, אשר עלול להוביל עד כדי הסלמה אזורית.

בהמשך לכך, מבקשת הפרקליטות להחמיר את עונשו באופן משמעותי באופן שיהלום את חומרת המעשים ויתרום לחיזוק הרתעה עתידית.

מחמוד אבו נאב הורשע ע"י בית המשפט המחוזי בירושלים ע"פ הודאתו לאחר שהשתתף בחמש הזדמנויות שונות בהתפרעויות חריגות בחומרת במתחם הר הבית במהלך חודש הרמדאן בחודש מאי האחרון.

המתפרעים, ובהם אבו נאב, הכינו מראש ערימות של אבנים וכן זיקוקים אשר הוסתרו בתוך המסגד.

אבו נאב הצטייד ברעלת פנים, התעטף בדגל חמאס, ובמספר הזדמנויות ניסה לפגוע בכוחות הביטחון בין היתר ע"י יידוי אבנים לעבר השוטרים וזריקה של בקבוק תבערה שהתלקח לעבר כוחות הביטחון.

"החלטה מודעת לפגוע בכוחות הביטחון"

בבקשת הערעור הדגישה הפרקליטות את חומרת המעשים של אבו נאב, שכללו תכנון קפדני המלמד על החלטה מודעת לפגוע בכוחות הביטחון, מסרן של ההתפרעויות בהן השתתף, הסלמת מעורבותו מאירוע לאירוע וכן מהרגישות הרבה של מקום ביצוע העבירות, מסגד אל אקצא שעל הר הבית – מיקום רגיש ונפיץ, שאירועים אלימים בו עלולים להביא להסלמה ומתיחות בכל מדינת ישראל ואף מחוץ לתחומי מדינת ישראל ובפרט במועד בו בוצעו העבירות – חודש הרמדאן.

הפרקליטות טענה כי ישנה חשיבות שיצא קול ברור מבית המשפט שדווקא התפרעויות במקומות הרגישים – מחייבים ענישה מכבידה ומרתיעה, וזאת לנוכח פוטנציאל הסיכון העצום הטמון במעשים אלו, והיכולת שלהם להביא לחוסר יציבות מדינית ואזורית.

בנסיבות אלה, עונש של 3 שנות מאסר אינו מבטא את העובדה כי מדובר בנאשם אשר כבר פעל בעבר כנגד כוחות הביטחון וכפועל יוצא אינו מבטא את הצורך בנקיטת גישה הרתעתית מספקת למבצעי עבירות כנגד כוחות הביטחון ואת הצורך בשמירה על שלום הציבור.


עו"ד אמיר אבו חאטם

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות