שולחים מכתבי איום? תמחקו את ההיסטוריה של הווייז

תושב לוד, 23, נאשם כי איים על עובד של רשות אכיפת מקרקעין במשרד המשפטים משום שהוצא צו הריסה למתחם המגורים של משפחתו באזור צריפין
גילי סיוון-כהן |
מעצר. ארכיון

תושב לוד, בן 23, לא קיבל את העובדה שהוצא צו הריסה למתחם בו הוא מתגורר עם משפחתו בצמוד למחנה צריפין ושלח מכתבי איומים ביחד עם כדורי אקדח לעובד רשות אכיפת מקרקעין במשרד המשפטים וקבלן ההריסות.

בימים האחרונים הוגשו נגדו על ידי פרקליטות מחוז מרכז כתב אישום ובקשה למעצר עד תום ההליכים בו צוין בין השאר כי טביעת אצבעו של הנאשם היתה על המכתב והוא הזין את כתובתם של השניים באפליקציית וויז.

על פי כתב האישום, לפני מספר חודשים אושר בבית המשפט צו הריסה כנגד מבנים בהם מתגורר הנאשם עם משפחתו. לאחר אישור הצו הגיעו למקום המשנה לראש רשות אכיפת מקרקעין במשרד המשפטים וכן קבלן הריסות אשר מתוקף עבודתו עובד תכופות עם רשויות המדינה על מנת להוציא לפועל החלטות אודות הריסות מבנים שונים.

על רקע הוצאת צו ההריסה, גמלה בליבו של הנאשם החלטה לסחוט באיומים את השניים מתוך מטרה להניא אותם מלהוציא לפועל את צו ההריסה. הוא ערך בירור בדבר פרטיהם וכתובתם וכתב שני מכתבים בטוש אדום "אל תתקרב למשפחת אבו לבדה!!!! (צריפין)" ובתוך המעטפה הוסיף 5 כדורי אקדח.

לאחר מכן הוא נסע לביתם של השניים והניח את המכתבים בסמוך לבית. בשל כתיבת שם המשפחה, במשטרה הצליחו להגיע לפרטיו של הנאשם ועצרו אותו.

"איום מפורש ברצח"

בבקשה למעצר עד תום ההליכים צוין כי הנאשם הכחיש את כלל ההאשמות נגדו, אך לא היתה לו תשובה המניחה את הדעת בנוגע לטביעת אצבעו על אחד ממכתבי האיום או לגבי הממצאים שעלו מאפליקציית ווייז שבה הוזן כתובתם של השניים. עוד ציין עו"ד ענבר כי קיימים איכונים ממכשיר הטלפון של הנאשם, וכן תצלומים ממצלמות אבטחה בסמוך לבתיהם של המתלוננים ופלטי "עין הנץ".

"המדובר במעשי סחיטה חמורים אשר הופנו כלפי שני מתלוננים בו ומנית, אשר נושאים בחובם איום מפורש ברצח בדמות כדורי אקדח חיים המצורפים למכתבי האיום זאת ועוד, מעשי הסחיטה הופנו כלפי עובד ציבור ומי שפועל בשליחותו, ללא שום היכרות מוקדמת אישית בין הנאשם לבין המתלוננים, דהיינו: יש לראות את מעשיו כאילו הופנו כלפי ידה הארוכה של המדינה עצמה, בבואה לבצע פעילות חוקית שאושרה על ידי בית המשפט".


עו"ד חיים אומסי

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות