17 שנות מאסר ל-2 אחים שהורשעו ברצח

ביהמ"ש המחוזי בחיפה גזר את העונש על עמיר ופראח ברכאת, שהורשעו כי היכו למוות את נג'יב עבדאללה, לעיני בנותיו הפעוטות, משום שהטריד את אחותם
דניאל בן חמו |
היכה עובד ניקיון: אילוסטרציה של אגרוף
אילוסטרציה

הרכב שופטי בית המשפט המחוזי בחיפה, יחיאל ליפשיץ, גלית ציגלר ושמואל מנדלבום, גזר 17 שנות מאסר על הנאשמים עמיר ופראח ברכאת שהורשעו בביצוע עבירת רצח באדישות בצוותא, של המנוח נג'יב עבדאללה ז"ל.

מדובר באירוע שהתרחש על רקע "כבוד המשפחה", לאחר שהנאשמים שמעו כי אחותו של אחד מהם הוטרדה ע"י המנוח והם החליטו לטפל בעניין בעצמם ו"ללמדו את הלקח" הנחוץ.

באמתלת שווא הם קבעו מפגש עם המנוח בכביש ראשי, והוא הגיע לשם ברכבו עם שתי בנותיו הקטנות בת 3 ובת 3 חודשים.

זמן קצר לאחר הגיעם למקום המפגש יצאו הנאשמים מרכבם ותקפו את המנוח ביחד, באכזריות ובאלימות, הפילו אותו לארץ והיכו אותו במכות קשות בראשו ובגופו.

אחד הנאשמים אף נטל אבן והיכה בה מספר מכות חזקות בצד המותן של המנוח, וזאת בשעה שהוא שכוב על הארץ ואך מנסה להתגונן מפניהם.

נפטר בדרך לבית החולים

הנאשמים המשיכו להכות את המנוח והתעלמו מאחיו שהגיע למקום וניסה להפסיק את התקיפה, וכן התעלמו מבתו בת השלוש של המנוח שהיתה עדה לכל מעשיהם. גם לאחר שהמנוח הצליח לקום ולהימלט כשהוא פצוע וחבול, רדפו אחריו הנאשמים במטרה להמשיך את התקיפה. הנאשמים לא הצליחו למצוא את המנוח ועזבו את המקום ללא שהושיטו לו כל עזרה וביודעם שהוא פצוע ומדמם.

זמן קצר לאחר מכן נמצא המנוח בשולי כביש סמוך כשהוא פצוע קשה, ומצבו הלך והדרדר עד שנקבע מותו בדרך לבית החולים, והכל כתוצאה מהמכות הקשות שספג מידי הנאשמים.

בנסיבות אלו הורשעו הנאשמים ברצח באדישות בצוותא. לאחר בחינת כל העובדות שהתגלו בהליך המשפטי לצד נסיבותיהם האישיות של הנאשמים – נגזרו עליהם 17 שנות מאסר בפועל ופיצוי למשפחת המנוח.


לצפייה ודירוג כבוד השופט יחיאל ליפשיץ


עו"ד חאלד סולחי

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות