העוקץ מאסטוניה: תיירים נאשמים בשכפול כרטיסי אשראי

המשטרה חשפה כנופייה שביצעה עבירות הונאה בתחום כרטיסי האשראי, וגרפה לכיסה מאות אלפי שקלים. כעת הוגש נגד כמה מהמעורבים כתב אישום
דניאל בן חמו |
כרטיס אשראי, ארכיון

תופעות תיירות הפשע מוכרת היטב בישראל, כאשר עבריינים ממזרח אירופה ודרום אמריקה, מגיעים בכסות של תיירים כאשר כל מטרתם היא לבצע עבירות מרמה, זיוף והונאה.

באחרונה המשטרה חשפה ועצרה כנופיית הונאה מאסטוניה בתחום שכפול כרטיסי אשראי בהיקף עצום של מאות אלפי שקלים ובתום חקירה הגישה התביעה המשטרתית כתב אישום נגדם

על פי כתב האישום, לפני כשלושה שבועות ובתום חקירה סמויה נעצרו שלושה תיירים מאסטוניה, בחשד שביצעו עבירות זיוף והונאה, בהיקף של מאות אלפי שקלים, באמצעות זיוף ושכפול כרטיסי אשראי וביצוע עסקאות, ללא ידיעה או אישור של בעלי הכרטיסים.

כאמור, חוקרי המשטרה, אספו ממצאים וחומרי חקירה ממספר יחידות בארץ , תוך הפעלת אמצעים טכנולוגים שונים, לצד תפיסת מצלמות ותיעוד שהביאו לחשיפת זהות שלושת הנאשמים תיירים מאסטוניה בשנות השלושים והחמישים לחייהם.

בתוך כך, המשטרה עצרה את הנאשמים ובחיפוש ברכבם תפסו כרטיסים מגנטים וציוד רב לשכפול כרטיסי אשראי, בתום חקירתם נכלאו ומעצרם הוארך מעת לעת בבימ"ש.

כעת בהתאם לממצאי החקירה, הגישה יחידת התביעות של משטרת ישראל במחוז המרכז, כתב אישום נגדם הכולל עשרות אישומים של זיוף ומרמה, לצד בקשת המשך מעצרם עד תום ההליכים.

עוד בחדשות: התגובה של הנהג על ההערות שקיבל מהשכן

תושב הדרום כבן 20, לא אהב בלשון המעטה את העובדה ששכנו מעיר לו על כך שהוא עושה 'חארקות' ברחוב ומסכן את ילדיו ובתגובה השליך עליו אבן ובהמשך גם השליך לביתו כוורת זיקוקים. בימים האחרונים הוגש נגדו כתב אישום בגין שימוש פחזני באש, החזקת חומרי נפץ ותקיפה.

על פי כתב האישום שהוגש על ידי יחידת התביעות של המשטרה, לפני משפר שבועות החל ויכוח בין הנאשם למתלונן, לאחר שזה עשה 'חארקות' בשכונה וסיכן תוך כדי כך את הילדים. בתגובה לכך הנאשם השליך לעברו אבן, אולם כאן זה לא הסתיים, כאשר כעבור 20 דקות, הגיע הנאשם לביתו של המתלונן, הדליק כוורת זיקוקים והשליך אותה לגינה שם היא התפוצצה וגרמה לבהלה גדולה, כאשר ילדיו של המתלונן היו בבית.

שוטרים שהגיעו למקום בעקבות דיווחים, עצרו את הנאשם ובחיפוש בביתו התגלתה כוורת זיקוקים נוספת והוא הועבר לתחנת המשטרה ומעצרו הוארך מעת לעת וכאמור בימים האחרונים הוגש נגדו כתב אישום.


עו״ד פלילי ניר ליסטר

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות