15 שנות מאסר למחבל בן 16 שדקר יהודי

ביהמ"ש המחוזי בי-ם גזר את העונש על הנער שביצע את המעשה באוקטובר האחרון בסמוך לכביש 1. במסגרת הסדר טיעון הודה הנאשם בביצוע מעשה טרור של ניסיון רצח
דניאל בן חמו |
אילוסטרציה envato

בית המשפט המחוזי בירושלים גזר על נער כבן 16, שהודה והורשע, במסגרת הסדר טיעון, במעשה טרור של ניסיון רצח, 15 שנות מאסר, מאסר על תנאי ופיצוי כספי לנפגע העבירה.

ביהמ"ש קיבל את הסדר הטיעון ואת עמדת הפרקליטות בעניין הפיצוי הכספי וקבע כי "במעשהו המתוכנן והאכזרי גרם הנאשם לפגיעה נוראה בגופו של המתלונן ובנפשו. כפסע היה מנטילת חייו".

על פי עובדות כתב האישום, באוקטובר האחרון הנאשם החליט לבצע פיגוע דקירה, לצורך כך לקח סכין ממטבח ביתו ויצא לכיוון כביש מספר 1 בירושלים על מנת לממש את תוכניתו.

אז ראה את המתלונן שאותו זיהה כיהודי בשל הכיפה שלראשו, התקרב אליו ודקר אותו בגבו דקירה עצמתית.

לאחר שניסה לשלוף את הסכין שבגבו ללא הצלחה נמלט הנאשם מהמקום לעבר מגרש כדורגל שם הסתתר עד אשר נוטרל על ידי המשטרה.

כתוצאה ממעשיו של הנאשם נגרמה למתלונן פציעה חמורה.

במסגרת הסדר הטיעון ביקשה פרקליטות מחוז ירושלים, לגזור על הנאשם 15 שנות מאסר בפועל, מאסר על תנאי ופיצוי כספי מקסימאלי לנפגע העבירה.

ביהמ"ש קיבל את הסדר הטיעון ואת עמדת הפרקליטות בעניין הפיצוי הכספי וקבע כי "במעשהו המתוכנן והאכזרי גרם הנאשם לפגיעה נוראה בגופו של המתלונן ובנפשו. כפסע היה מנטילת חייו".

כתבי אישום נגד מפירי סדר בירושלים

לבתי משפט השלום והמחוזי בירושלים הוגשו כתבי אישום נגד עמראן בוחארי ומחמוד שחשיר, תושבי העיר כבני 20, שהשתתפו במספר הזדמנויות בהתפרעויות במהלכן, בין היתר, יידו אבנים וירו זיקוקים אל עבר כוחות הביטחון.

באחד המקרים אחד הנאשמים יידה אבנים אל עבר אוטובוס וכלי רכב באזור נווה יעקב. במקרה אחר, הוגש לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד סארי חלאק, תושב ירושלים כבן 19, שתכנן לבצע פיגועים בירושלים במהלך החודשים האחרונים.

על פי כתבי האישום, במהלך חג הרמדאן הנאשמים השתתפו בהתפרעות בהר הבית, במהלכה התבצרו מאות מתפרעים במסגד אל אקצה במטרה להפר את הסדר הציבורי בהר הבית ולהתעמת עם כוחות הביטחון.

הנאשמים נעלו את אחת דלתות המסגד באמצעות קרשים ומשלא נענו המתפרעים לכריזות הכוחות ועל מנת להשיב את הביטחון והסדר למקום נכנסו כוחות הביטחון אל המסגד תוך כדי פריצת הדלתות המבוצרות.

אז זרקו המתפרעים, ביניהם הנאשמים, מאות אבנים, סלעים, חפצים וחומרים נוספים לעבר כוחות הביטחון וכן ירו לעברם עשרות רבות של זיקוקים בכינון ישיר. כתוצאה מההתפרעות בה נטלו חלק הנאשמים נפצעו מספר שוטרים.


עו"ד חיים אומסי

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות