תושב ירושלים נאשם כי תכנן להכניס דגלי חמאס להר הבית

איוב עפאנה, 29, עומד לדין על עבירה של גילוי הזדהות עם ארגון טרור לאחר שנתפסו הדגלים שרכש ועליהם הכיתוב: "אין אלוהים מלבד אללה" ו"תנועת ההתנגדות חמאס"
דניאל בן חמו |
הביעה תמיכה בארגון הטרור. חמאס, ארכיון.

לבית משפט השלום בירושלים הוגש כתב אישום נגד איוב עפאנה, תושב העיר כבן 29, וזאת לאחר שתכנן להכניס דגלי חמאס להר הבית במהלך חודש הרמדאן. כתב האישום מייחס לנאשם ביצוע עבירות של גילוי הזדהות עם ארגון טרור. הפרקליטות מבקשת מבית המשפט להורות על מעצרו של הנאשם עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו.

על פי כתב האישום, הנאשם מסר לארוסתו שקית ובתוכה 23 דגלים ירוקים עם סמל של ארגון חמאס ועליהם הכיתוב: "אין אלוהים מלבד אללה ומוחמד הוא שליחו, תנועת ההתנגדות חמאס". הנאשם הורה לארוסתו להביא את השקית יום למחרת להר הבית, שם תפגוש אותו ותיתן לו את השקית, כשהיא לא יודעת מה בשקית.

כשהגיעה ארוסתו של הנאשם להר הבית היא הבחינה כי השוטרים בשער בודקים שקיות של הנכנסים, אז נתנה לאחד השוטרים בכניסה את השקית ובתוכה הדגלים. הנאשם התקשר לארוסתו על מנת לקבל ממנה את הדגלים, אך שמע כי היא עוכבה על ידי השוטרים. על מנת להסתיר את הטלפונים שלו מידי השוטרים הוא החביא אותם בחנות מכולת בעיר העתיקה.

עוד בחדשות: תושבי הצפון נאשמים ברצח בגלל חוב כספי

לבית המשפט המחוזי בחיפה הוגש כתב אישום נגד ראג'ב ראג'ב, בן 29, תושב נצרת ושפיק עזוקה, בן 19, תושב חיפה בגין רצח חאלד ג'בארין בעסק שלו בג'דיידה מכר. בנוסף הוגש כתב אישום נגד מוחמד כיאל בגין סיוע לרצח. לאחר מכן, כך נטען עוד בכתב האישום, שיבשו השניים את החקירה כשהעלימו את מצלמות האבטחה והציתו את הרכב ששימש אותם לביצוע המעשה. הפרקליטות מבקשת לעצור את הנאשמים עד תום ההליכים המשפטיים נגדם.

על פי כתב האישום התגורר ועבד חאלד ג'בארין ואחיו תושבי אום אל פחם בג'דידה מכר. הנאשם ראג'ב טען שאחיו של המנוח חייב לו כסף, והחליט לאתר אותו. בהמשך, אף הצליח לברר את פרטי החנות בה עובד ומיקומה. על רקע החוב הנטען, החליטו וסיכמו ביניהם שני הנאשמים ראג'ב ושפיק לגרום למותם של חאלד או אחיו. במסגרת התוכנית, הצטיידו שני הנאשמים ברכב גנוב ואקדח. לאחר מכן, שני הנאשמים פנו לנאשם כיאל, הביאו לידיעתו שבכוונתם להגיע לחנות ולפגוע במנוח או אחיו. לפני כחודשיים וחצי, הגיעו גאלב שפיק ואחרים, שזהותם אינה ידועה למאשימה לאזור ג'דידה-מכר, נפגשו עם כיאל ועלו יחד איתו ברכב.

בשעה 22:00 או בסמוך לכך, שהו המנוח ועובד אצלו מהגדה בחנות. נסעו גאלב שפיק והאחרים ברכב לכיוון החנות וחלפו על פני החנות מספר פעמים, כאשר שפיק נוהג ברכב וגאלב יושב לצדו, וכשהם נושאים ומובילים את האקדח. הנאשם גאלב יצא מהרכב, כשהוא רעול פנים, עוטה כפפות על ידיו והאקדח בידו, נכנס בריצה לחנות וירה לעבר המנוח כשבע יריות, ממרחק קצר. מיד לאחר מכן, ירה הנאשם גאלב לעבר העובד כשתי יריות, ממרחק קצר, ואז שב בריצה אל הרכב. הוא, שפיק והאחרים נמלטו מהמקום.

המנוח, כך מתואר בכתב האישום, הובהל למרכז הרפואי לגליל המערבי ללא רוח חיים, שם נקבע מותו. העובד נפגע ברגליו ועבר ניתוח להוצאת קליע מגופו.


עו"ד בן מעוז

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות