דקר את אביו החורג כי ביקש ממנו להנמיך את המוסיקה

ביהמ"ש גזר על הבן שנתיים מאסר בפועל לאחר שהרשיע אותו בעבירה של חבלה חמורה לאחר שדקר את אביו 4 פעמים ופצע אותו קשה: "אין מנוס מענישה מחמירה"
גילי סיוון-כהן |
אילוסטרציה envato

אלימות סתמית בתוך המשפחה: צעיר דקר את בן זוגה של אימו לאחר שזה ביקש ממנו להחליש את המוסיקה אותה שמע בקולי קולות.

השופטת חנה מרים לומפ, גזרה עליו שנתיים מאסר לאחר שהרשיעה אותו בעבירה של חבלה חמורה בנסיבות מחמירות.

על פי עובדות כתב האישום, המקרה אירע לפני כשנה בשעות אחר הצהריים. אז, כך לפי המפורט בכתב האישום, שב בן הזוג של האם לדירה לאחר שסיים את עבודתו.

באותה עת, שהה הנאשם בדירה והאזין למוזיקה בעוצמת קול גבוהה. המתלונן ביקש מהנאשם להנמיך את המוזיקה, ובין השניים החל ויכוח ביחס לכך.

בשלב זה, החל הנאשם לדחוף את המתלונן, אשר שהה באותה עת במטבח. הנאשם לקח סכין מטבח מהמגירה ודקר את המתלונן ארבע פעמים בבטנו ובמותנו.

בעקבות מעשיו של הנאשם, נגרם למתלונן מצב מסכן חיים, הוא גם איבד תחושה בירך ימין והופנה לטיפול פיזיותרפיה ועם שחרורו מבית החולים, הומלץ לו על שיקום באשפוז בבית חולים שיקומי.

"האלימות מתפשטת"

השופטת חנה מרים לומפ, קבעה כי מדובר באירוע שהתגבש באופן ספונטני בעקבות ויכוח על עניין של מה בכך, ולא קדם לו תכנון מוקדם ולנאשם חלק בלעדי באירוע.

עוד ציינה כי מידת פגיעת מעשיו של הנאשם בערכים המוגנים היא ממשית בהתחשב באופייה של התקיפה וכמו כן, קיים בנזק פוטנציאלי ממעשיו, שכן אך בנס לא הסתיים האירוע בנזק בלתי הפיך למתלונן.

השופטת ציינה עוד, כי בית-המשפט העליון קבע לא פעם, כי שימוש באלימות, בפרט כאשר הדבר נעשה באמצעות שימוש בנשק קר כפתרון ליישוב סכסוכים, מחייב את בית המשפט להיאבק בתופעה באמצעות ענישה קשה ומחמירה.

"האלימות המתפשטת", ציטטה השופטת מפסק דין קודם, "חושפת את החברה במערומיה מדי יום ביומו.

האלימות אינה מפלה בין עיר לכפר, בין צפון לדרום, ובין זקן לצעיר.

בצוק העתים אין מנוס מלנהוג במידת החומרה היתרה, יותר משהעבריינים צריכים לכך – הציבור צריך לכך. אחת המטרות המרכזיות של הענישה הפלילית היא כאמור הרתעת עבריינים בכוח, ל'מען יראו וייראו'.

תופעה זו של 'סכינאות' יש להדביר".


לצפייה ודירוג כבוד השופטת חנה מרים לומפ


עו"ד ירון לונדון

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות