אישום: ניסה לבצע פיגוע בנתניה

תושב הרש"פ נאשם כי בחודש מרץ הגיע באוטובוס לנתניה, שלף סכין וניסה לדקור עוברת אורח שהייתה במקום עם שלושת ילדיה. הפרקליטות: "סכנה לביטחון המדינה"
אייל חן |
אילוסטרציה envato

לבית המשפט המחוזי מרכז הוגש כתב אישום נגד מחמוד גיוסי, בגין ניסיון רצח של אישה בגין היותה יהודייה. כתב האישום מייחס לנאשם עבירות של ניסיון רצח בנסיבות מעשה טרור, כניסה לישראל שלא כדין והחזקת אגרופן או סכין שלא כדין.

מכתב האישום עלה כי גיוסי הוא תושב הרשות הפלסטינית שאין ברשותו אישור כניסה למדינת ישראל. בחודש מרץ האחרון, החליט גיוסי לרצוח אזרח יהודי בישראל ולכן, הצטייד בסכין והגיע לטייבה ומשם נסע בתחבורה ציבורית לנתניה.

כשהגיע לנתניה, זיהה גיוסי את המתלוננת, 21, הולכת ברחוב עם שלושה ילדים קטינים עליהם שמרה, שלף את הסכין, התקרב במהירות לכיוון המתלוננת, ודקר אותה שתי דקירות אותן כיוון לצווארה כדי לגרום למותה. אולם, גיוסי פגע בכתף ימין של המתלוננת ומיד לאחר מכן הסתובב ועזב את המקום עד שנתפס על ידי כוחות משטרה.

בבקשת המעצר עד תום ההליכים ציינה הפרקליטות כי: "מעשי הנאשם אשר כללו הצטיידות בסכים, כניסה לישראל שלא כדין, ודקירתה של המתלוננת בפלג גופה העליון בכוונה לגרום למותה, והכל מתוך מניע לאומני ואידיאולוגי ובמטרה לרצוח את המתלוננת אך בשל היותה יהודייה, מצביעים כולם על המסוכנות המופלגת הנשקפת מן המשיב – הן כלפי בטחונו של אדם, הן כלפי בטחון הציבור והן כלפי ביטחון המדינה".

עוד בחדשות: תושב מזרח י-ם נאשם כי תיכנן לבצע פיגועים בישראל

לבית המשפט המחוזי בירושלים הוגש כתב אישום נגד עומר עבאדין, תושב העיר כבן 22, וזאת לאחר שבמסגרת חברותו בארגון טרור תכנן לבצע פיגוע בישראל. הפרקליטות מבקשת מבית המשפט להורות על מעצרו של הנאשם עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו.

על פי כתב האישום, במסגרת חברותו של הנאשם בארגון הטרור הכותלה האיסלאמית הוא נטל חלק בפעילות הארגון שכללה, בין היתר, תליית דגלים של חמאס ושל הכותלה האיסלאמית באוניברסיטת ביר זית, השתתפות באירועים של הארגון ולבישת סממני חמאס לאירועים אלה. במסגרת פעילותו, בשנת 2021 הצטרף הנאשם לביקור תמיכה של הארגון בביתו של המחבל מונתצר שלבי, שביצע פיגוע ירי בצומת תפוח בו נרצח יהודה גואטה ז"ל ונפצעו שניים נוספים.


עו"ד חאלד סולחי

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות