ריב על דרך: נהג אוטובוס הותקף בת"א

רוכב קטנוע מת"א, שנחסם ע"י אוטובוס בתחנה, החליט לנקום ורדף אחרי הנהג כשהוא מסכן נוסעים ועוברי אורח והיכה אותו. הנהג פנה לקבלת טיפול, הרוכב הועמד לדין
נעמה כהן |
נשארו כל השבוע עם היחידה הצבאית. אילוסטרציה shutterstock
נהג אוטובוס. אילוסטרציה

נהגי אוטובוסים סובלים שוב ושוב מתקיפות על רקע שימוש בדרך.

לבית משפט השלום בתל אביב הוגש כתב אישום נגד, רוכב קטנוע, תושב העיר בן 56, בגין תקיפת עובד ציבור, לאחר שהיכה נהג אוטובוס שחסם אותו בעת שהעלה והוריד נוסעים.

על פי כתב האישום, נהג האוטובוס נסע על רחוב יהודה המכבי לכיוון שדרות רוקח בתל אביב.

לפני עצירתו של האוטובוס בתחנת יהודה המכבי, הבחין בקטנוע עם אורות דולקים עומד בשטח התהנה באופן שהפריע לו לעצור בתחנה.

הנהג צפר מספר פעמים אך אף אחד לא הגיע לפנות את הקטנוע. בשל כך עצר הנהג את האוטובוס בתחנה באופן שחסם את הקטנוע, זאת לשם עלייה והורדה של נוסעים.

בעת עזיבת האוטובוס את התחנה רוכב הקטנוע, עקף בנסיעה עם הקטנוע את האוטובוס מצדו השמאלי ובלם בקדמת האוטובוס.

בלימתו גרמה למתלונן לבלום בפתאומיות, בעוד האוטובוס עמוס בנוסעים. או אז ירד הנאשם מהקטנוע והלך לכיוון חלון נהג לאוטובוס, הכניס ידיו לחלון והיכה את הנהג במספר אגרופים בפניו. בניסיון להפסיק את מעשיו של הנאשם, המתלונן דחף את ידיו של הנאשם אל מחוץ לחלון.

בהמשך חזר הנאשם לקטנוע והחנה אותו על המדרכה הסמוכה ונהג האוטובוס המשיך בנסיעתו וכאשר האט בצומת, עד כדי עצירת האוטובוס שוב ניגש רוכב הקטנוע אל האוטובוס תלש את המראה והשתמש בה כדי לנפץ את שמשת האוטובוס.

"כתוצאה ממעשיו של הנאשם, נגרם לאוטובוס נזק בסך 10 אלף שקלים, והנהג פינה עצמי למוקד רפואי, קיבל זריקה להגעה ונישלח למנוחה בביתו", נכתב בכתב האישום.

עוד בחדשות: 10 חודשי מאסר לבעל חברה שהורשע בעבירות מס

בית משפט השלום ברמלה גזר על סלימאן אבו קטיפאן, הבעלים של חברת "פאר בנייני דרים 2010 בע"מ", עונש של 10 חודשי מאסר בפועל, מאסר על תנאי וקנס של 100 אלף שקלים. אבו קטיפאן הורשע במסגרת עסקת טיעון בקיזוז של 29 חשבוניות פיקטיביות שסכום המס הנובע מהן מסתכם בכ-1.45 מיליון שקלים. במסגרת הסדר הטיעון, השיב אבו קטיפאן לקופת המדינה את הסכום שנגרע ממנה כתוצאה מפעולותיו.

במסגרת הסדר הטיעון נקבע כי המדינה תעתור לעונש של 12 חודשי מאסר בפועל, בעוד שההגנה תהיה חופשית בטיעוניה. בעת מתן גזר הדין שקל בית המשפט את הודאת הנאשם, את העובדה שהשיב לקופת המדינה את הסכום שנגרע ממנה כתוצאה מפעולותיו, היעדר עבר פלילי, גילו הצעיר של הנאשם בעת ביצוע העבירות, חלוף הזמן ונסיבותיו האישיות.

מנגד, העמיד בית המשפט לחובת הנאשם את צמצום אחריותו כפי שעלה מטיעוני ההגנה, וכן חזר על ההלכה לפיה לעיתוי הסרת המחדל יש השלכה בפני עצמה לקביעת מידת ההקלה בעונש, ובענייננו הוסר המחדל רק במסגרת הסדר הטיעון, כשנתיים לאחר הגשת כתב האישום.


עו"ד בן מעוז

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות