עונשים כבדים למבצעי לינץ' ביהודים בצומת א-טור

ביהמ"ש המחוזי בירושלים הרשיע את עומר ג'אבר, אשרף ג'אבר ויוסף ג'אבר במעורבות בתקיפה אלימה של זוג יהודי מאורס לפני כשנתיים, במאי 2021
רונן לוי |
יידוי אבנים, צילום ארכיון: פלאש 90

בית המשפט המחוזי בירושלים גזר על עומר ג'אבר, אשרף ג'אבר ויוסף ג'אבר, שהורשעו, בין היתר, במעורבות בלינץ' בבני זוג לפני כשנתיים בשכונת א-טור בירושלים, כל אחד על פי חלקו, כארבע עד תשע שנות מאסר, מאסר על תנאי ופיצוי למתלוננים.

על פי הכרעת הדין, השלושה הורשעו בהשתתפותם באירוע לינץ' בשכונת א-טור בירושלים שהתרחש במאי 2021, במסגרתו הותקף באלימות קשה זוג יהודי צעיר שזה עתה התארס. בהגיעם לצומת א-טור, זיהו מתפרעים כי ברכב נוסעים יהודים והחלו לרוץ אחרי הרכב תוך שהם צועקים ומקללים. כאשר אחד הנאשמים שנסע לפני הרכב הבחין גם הוא שמצויים בו יהודים הוא בלם את רכבו. בשלב זה, בעודם יישובים ברכבם, החלו המתפרעים ליידות לעברם אבנים. בעוד בת הזוג הצליחה להימלט מהרכב ולהזעיק כוחות משטרה, המתפרעים, אליהם הצטרפו גם שניים מהנאשמים, תפסו את הנפגע והכו אותו בחוזקה בכל חלקי גופו בעודו שרוע על הרצפה.

אחד המתפרעים אף דקר את הנפגע בגבו, ובמקביל ניפצו הנאשמים את שמשות הרכב. האירוע הסתיים רק בשל תושייתו של הנפגע, שהצליח להיכנס לרכב ולהימלט מהמקום. בנוסף לאירוע הלינץ', יומיים לאחר מכן, יידו שניים מהנאשמים אבנים ובקבוקי תבערה לעבר אוטובוס שנסע לכיוון מעלה אדומים.

בשלב הטיעונים לעונש ציינה הפרקליטות, את חומרת אירועי לינץ' ויידוי האבנים ובקבוקי התבערה לעבר האוטובוס וביקשה להטיל על הנאשמים עונשי מאסר משמעותיים. במסגרת האירועים הורשעו ונגזר דינם של שני מעורבים נוספים אשר, בין היתר, ביצעו את הלינץ' בבני הזוג, לאחרונה ביהמ"ש העליון קיבל את הערעור והחמיר את עונשם ל- 9-6 שנות מאסר.

עוד בחדשות: היעד למטען החבלה – קבלן מוכר מנתניה

לבית המשפט המחוזי מרכז, הוגש כתב אישום כנגד אמיר שוקיר, 30 מכפר ראמה, זאת לאחר שהפעיל מטען חבלה בלב שכונת מגורים בנתניה. כתב האישום מייחס לנאשם עבירות של נשיאה והובלת נשק, הצתה, היזק בחומר נפץ וחבלה בכוונה מחמירה.

מכתב האישום עולה כי שוקיר החליט להצמיד מטען חבלה לרכבו של המתלונן, בן 55, ולגרום לפיצוצו. לשם כך, בחודש ינואר האחרון שוקיר נסע יחד עם אדם נוסף לנתניה על מנת לאתר את רכבו של המתלונן. תחילה חיפשו באזור מגוריו ובהמשך בסביבת מקום עבודתו של המתלונן, אך לא הצליחו למצוא את הרכב.

כעבור מספר ימים שוקיר נסע לנתניה שוב על מנת לאתר את רכבו של המתלונן, ומשמצא אותו באזור מקום עבודתו עצר בסמיכות אליו ויצא לרכוש דבר מה בקיוסק שבקרבת מקום. כששב לרכבו הוציא את מטען החבלה, הצמיד אותו מתחת למושב הנוסע השמאלי האחורי ברכב ועזב את המקום.

בחלוף כמה שעות, כך מתואר בכתב האישום, המתלונן הגיע לרכבו יחד עם שני ילדיו הקטינים (בני 13 ו-15) והשלושה נסעו ברחבי העיר נתניה – תחילה עצרו בקניון "עיר ימים" ובהמשך הגיעו לביתם. במקביל, הנאשם נסע מביתו לכיוון העיר כרמיאל, שם פגש אדם אחר והשניים החליפו ביניהם את כלי הרכב. בסביבות השעה 22:30 שוקיר הגיע באמצעות הרכב החלופי לבניין מגוריו של המתלונן, הפעיל את מטען החבלה ועזב את המקום. כתוצאה מהפעלת המטען רכבו של המתלונן ורכב נוסף שחנה בסמוך התפוצצו ונשרפו, ונגרמו להם נזקים בשווי של למעלה ממיליון שקלים.

_____________________________________________

עו"ד אמיר אבו חאטם

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות