לפרוץ לחשבונות בנק? לא מה שחשבתם

שליחת מסרונים כוזבים, דפי אינטרנט מזויפים והתחזות לעובדי בנק, כך הצליחו 3 צעירים מהשפלה להוציא במרמה יותר מ-1.5 מיליון שקלים ממאות חשבונות של אזרחים
רונן לוי |
אילוסטרציה

עוקץ הבנקים הגדול – מה צריך כדי לפרוץ למאות חשבונות בנק? שליחת מסרונים כוזבים, תכנות דפי אינטרנט מזויפים, התחזות לעובדי בנק, כך עולה מכתב אישום שהוגש לבית המשפט המחוזי בתל אביב, נגד סשה דקולה, 25 מיבנה, קובי פרץ, 23 מחולון, וירין ימין, 21 מחולון. לפי האישום, השלושה הוציאו יותר מ-1.5 מיליון שקל מחשבונות בנק של מאות אנשים.

מכתב האישום עלה כי הנאשמים עשו שימוש במאגרי מידע אשר נפרצו והופצו על מנת לשלוח מצגי שווא לעשרות אלפי אנשים והשתמשו בבלדרים אשר משכו מחשבונות בנק שנפרצו כספים באמצעות שירות משיכות מזומנים ללא כרטיס חיוב, על מנת שלא ניתן יהיה להתחקות אחריהם. בחלק מן המקרים, משכו דקולה ופרץ כספים בעצמם.

במסגרת תכנית המרמה השתלטו וחדרו הנאשמים ל-310 חשבונות בבנק הפועלים מהם קיבלו במרמה כ-1.5 מיליון שקלים, ניסו לקבל הלוואות במרמה מאותו הבנק ולמשוך מזומן בסכום 728 אלף שקלים, השתלטו וחדרו לחשבונות בבנק לאומי ובנק דיסקונט מהם קיבלו במרמה כ-13 אלף שקלים.

כך למשל תכנת ימין או מי מטעמו דף אינטרנט הנחזה להיות דף המשויך לבנק הפועלים, כאשר הזנת הפרטים בדף לא הובילה לכניסה לחשבון הלקוח אלא שלחה את הפרטים שהוזנו על-ידי המשתמש לידי הנאשמים ("פישינג"). על מנת להוביל אנשים לאותו העמוד, שלחו מסרונים ללקוחות הבנק במסגרתם נטען כי בשל "פעילות חשודה" יש להיכנס לקישור המוביל לדף ולהזין את פרטיהם האישיים. לאחר קבלת המידע נשלח מסרון נוסף הנחזה להישלח מבנק הפועלים לפיו נציג מטעם הבנק יצור קשר עם הלקוחות. במקביל, הזינו הנאשמים או מי מטעמם את פרטי הלקוחות באתר של בנק הפועלים במטרה לשנות את פרטי הלקוחות למספרי פלאפון המצויים בשליטתם ושימושם, התקשרו אל לקוחות הבנק והציגו עצמם כעובדי הבנק תוך שהם משכנעים את הלקוחות למסור את קוד האימות. בעקבות מצג שווא זה קיבלו הנאשמים במרמה שליטה בחשבון הבנק של הלקוחות.

הלוואה במרמה

עם קבלת השליטה בחשבונות הבנק משכו הנאשמים כ-655 אלף שקלים באמצעות שירות "משיכה ללא כרטיס". בנוסף בחלק מהמקרים, תוך שימוש בשליטה בחשבון שהתקבלה במרמה, שילמו הנאשמים באמצעות העברות בנקאיות וישומונים לנותני שירות שונים כגון מוניות ומוצרים שונים סכום של כ-901 אלף שקלים. כמו כן, הנאשמים, שהתחזו ללקוחות הבנק ניסו לקבל במרמה הלוואה מבנק הפועלים בגובה של מאות אלפי שקלים ואף ניסו למשוך כספים מכספומטים באמצעות קוד אימות שהתקבל במרמה אך הדבר לא עלה בידם בשל אבטחת הבנק.

במקרה אחר תכנת ימין או מי מטעמו דפי אינטרנט הנחזים להיות משויכים לבנק לאומי ובנק דיסקונט. לאחר שקבלו במרמה את השליטה בחשבונות הבנק, באותה השיטה, משכו הנאשמים 8,400 שקלים מבנק לאומי ו-4,000 שקלים מבנק דיסקונט באמצעות שירות "משיכה ללא כרטיס".

עו"ד אלעד ברק מפרקליטות מחוז תל אביב ציין בבקשת המעצר כי "מסוכנות המשיבים נלמדת ראשית ממעשי העבירה הרבים שנעשו בתקופת זמן קצרה, תוך שימוש באמצעים טכנולוגיים מתקדמים וכלפי מספר רב של קורבנות. מסוכנות זו גדלה ומתעצמת נוכח העובדה כי העבירות מושא כתב האישום יכולות להתבצע מכל מקום בו יש חיבור מרשתת זמין, תוך שימוש בבלדרים כאמור בכתב האישום ומשכך קיים חשש ממשי שהמשיבים יחזרו לפגוע בציבור ככל שישתחררו".

כתב האישום מייחס לדקולה, פרץ וימין עבירות של קשירת קשר לביצוע פשע, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות בצוותא חדא, ניסיון לקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות בצוותא חדא, פעולה שתוצאתה מידע כוזב במחשב בצוותא חדא, כותב תוכנה שתוצאתה מידע כוזב במחשב בצוותא חדא, חדירה למחשב כדי לעבור עבירה אחרת בצוותא חדא, ניהול והחזקת מאגר מידע בצוותא חדא. לדקולה מיוחסת בנוסף עבירה של החזקת סמים שלא לצריכה עצמית ולימין מיוחסות בנוסף עבירות של הפרת הוראה חוקית, שיבוש מהלכי משפט והדחה בחקירה זאת לאחר שהפר החלטת בית משפט שהטילה עליו תנאים מגבילים ביניהם אסור גישה לכל אמצעי אלקטרוני חכם, מעצר באמצעות איזוק אלקטרוני וכו'.

למרות האמור, כך נטען, ימין קרע את האזיק האלקטרוני ויצא בכמה מקרים ממקום הפיקוח בניגוד לתנאים המגבילים, שיקר לשוטר שעצר אותו לבדיקה. כמו כן ניסה לשבש הליכי משפט ואף לגרום לדקולה תמורת 350 אלף שקלים ושעון "רולקס" למסור עדות שקר בחקירתו.

__________________________________________

עו"ד בן מעוז

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות