איים על יו"ר הכנסת אוחנה: "תסתכל טוב טוב מאחורי הגב שלך"

ביהמ"ש השלום בת"א גזר חצי שנה של עבודות שירות לנאשם שהורשע כי איים על אוחנה בזמן שכיהן כשר לביטחון פנים: "הנקמה שלי תהיה אכזרית"
גילי סיוון-כהן |
יו"ר הכנסת, אמיר אוחנה. צילום: פלאש 90

בתקופה האחרונה עלתה רמת האיומים על אנשי ציבור וחברי כנסת ולצד זאת הצורך להחמיר בענישה כלפי המאיימים. שופט בית משפט השלום בתל אביב, רועי פרי, גזר על תושב העיר בן 45, נשוי ואב ל-3 ילדים, משמש כסוכן ביטוח, חצי שנת עבודות שירות בגין איומים על יו"ר הכנסת אמיר אוחנה, בעת ששימש כשר לביטחון פנים.

על פי כתב האישום שהוגש על ידי יחידת התביעות של משטרת מחוז תל אביב, שבו הודה הנאשם, למרות שלא היתה לו כל הכרות מוקדמת עם השר אוחנה, פנה במספר פניות בבקשות שונות, באמצעות הודעות בדוא"ל ללשכת השר.

ובמשך למעלה משבוע איים על השר בפגיעה בו ובמשפחתו, שלא כדין, בכך ששלח לחשבון האינסטגרם שלו הודעות בעלות תוכן מאיים.

בין היתר נטען, כי הנאשם איים על השר כי ישרוף אותו ואת משפחתו, גידף את השר תוך התייחסות לנטייה מינית: "אני ישרוף אותך את ההומו שלך ואת הילדים. אתה תדאג לכסף שלי או שאני יגמור אתכם. חמוד אין לי מה להפסיד… אני ישרוף אתכם ואת הילדים שלכם שיהיה לכם ברור…".

"שורף לכם ת'חיים"

בהזדמנות אחרת איים הנאשם: "ממחר תתחיל להסתכל טוב טוב מאחורי הגב שלך ושל הילדים… הנקמה שלי בכם תהיה אכזרית ביותר…". "… ואני אומר ברור אני שורף לכם את תחיים אם אני לא מקבל ת'כסף… וזה לטובתכם".

השופט פרי ציין בגזר הדין כי הגם שמדובר באיום מילולי באמצעות תוכנת האינסטגרם, ללא אמצעי מדגים, המדובר באיום קשה מבחינת תוכנו, שהופנה לשר בהיותו ממלא תפקיד ציבורי, תוך איומים כלפיו וכלפי בני משפחתו. "הפכנו לחברה אלימה, אלימה במרחב הציבורי, אלימה בכביש, אלימה בחדרי המיון ואלימה ברשתות החברתיות. שנינו ולמדנו כי לעיתים מילים הופכות למעשים עד כדי פגיעה בנפש", כתב השופט פרי שלא קיבל את בקשת הנאשם לבטל את הרשעתו בפלילים, "העבירה בנסיבותיה, משך האיומים ותוכנם, כמו גם מושא האיומים, מי שממלא תפקיד ציבורי – אינם מאפשרים וויתור על הרשעה בתיק זה".


לצפייה ודירוג כבוד השופט רועי פרי


עו"ד חיים אומסי

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות