דרום ת"א: שדד אלפי שקלים מקשיש סמוך לכספומט

סרטוני מצלמות האבטחה תיעדו את השוד, אך למרות זאת מכחיש מולטה גטהון כי ביצע את המיוחס לו. המדינה מבקשת להותירו במעצר: "מסוכנות ממשית לביטחון הציבור"
גילי סיוון-כהן |
כספומט (למצולמים אין קשר לנאמר בידיעה), צילום: פלאש 90

קשיש בן 85, אשר משך מכספומט בדרום תל אביב אלפי שקלים, נשדד על ידי מולטה גטהון, בן 33 מקרית גת שעקב אחריו, כך עולה מכתב האישום שהוגש לבית המשפט.

במקביל לכתב האישום, מבקשת המדינה להורות על מעצרו של הנאשם עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו על רקע מסוכנותו וכן עברו הפלילי הכבד, הכולל 10 הרשעות קודמות, בהן הרשעות בעבירות איומים תקיפה וגניבה.

על פי כתב האישום, הקשיש הגיע לפני שבוע בשעות הצהריים, לכספומט ברחוב לוינסקי בתל אביב ומשך ממנו 5,300 שקלים אותם הכניס לכיסו, שם החזיק 1,000 שקלים נוספים והלך לתחנת אוטובוס.

משהבין שתחנת האוטובוס מבוטלת, הוציא מכיסו את כל הכסף על מנת לשלם למונית. בשלב זה, הבחין גטהון במתלונן היושב בתחנה ומחזיק את הכסף בידיו.

או אז, התקדם לעברו וניסה למשוך מידיו את הכסף שהחזיק. המתלונן התנגד לו אך הנאשם הפעיל כוח והצליח לחטוף את הכסף מידיו של המתלונן, תוך שהוא מפיל את הקשיש על הקרקע.

בבקשת המעצר עד תום ההליכים צוין כי למרות סרטוני הוידאו שמתעדים את המקרה, גטהון מכחיש כי שדד את הכסף אך מוסיף כי יכול להיות שביצע את המעשה אך היה תחת השפעת סמים ולא זוכר. עוד נטען כי רק לפני כשנה, נגזרו עליו 8 חודשי מאסר וכמו כן, עומדים ותלויים נגדו שני הליכים משפטיים גם הם בגין עבירות גניבה.

"ממעשיו של הנאשם נשקפת מסוכנות ברף גבוה כאשר בחר לשדוד אדם קשיש שאין ביכולתו להתנגד למעשיו… כמו כן, עברו הפלילי המכביד מעיד על חוסר מורא מהחוק ועל מסוכנות ממשית לביטחון הציבור", נכתב בבקשת המעצר.

בזכות די.אן.איי: פוענח אונס לאחר 11 שנה

עוד בחדשות: לבית המשפט המחוזי מרכז הוגש כתב אישום נגד אברהם לגסה, 29 מראש העין, לאחר שניסה לאנוס עוברת אורח שחזרה מבילוי, תוך שימוש בכוח ובאלימות כלפיה. הפרקליטות ביקשה להאריך את מעצרו עד לתום ההליכים. "מדובר", אמרו בפרקליטות, "באירוע חריג בחומרתו המשלב עבירת מין ואלימות כלפי קורבן אקראי, שנעשה על רקע 'בעיית' שתיית אלכוהול לדבריו של המשיב, תוך התנהגות המלמדת על העדר יכולת לווסת דחפים מיניים".

מכתב האישום עלה כי בינואר 2012, בשעות הבוקר המוקדמות, א.א, אז בת 33, לבד ברחובות ראש העין כשחזרה מבילוי. לגסה שהיה בקרבת מקום, התקרב לא.א, נגע בישבנה מעל בגדיה, ומיד לאחר המעשה התנצל, והיא המשיכה בדרכה.

בהמשך, עברה א.א דרך גן בעיר, אז התנפל עליה לגסה מאחור, אחז בצווארה וחנק אותה תוך שהוא אומר לה: "אני חם מאוד ורוצה לאנוס אותך". א.א נאבקה בלגסה והחלה לצעוק, אך הוא לא הפסיק והמשיך לחנוק אותה ונשך את לחיה תוך שהוא מאיים עליה כי אם תצעק הוא ירצח אותה. מיד בהמשך לכך, לגסה ניסה להשכיב את א.א בכוח על ספסל, בזמן שהוא אוחז בגרונה, ואז ניסה לבצע בה מעשים מיניים אך היא נאבקה בו ומנעה ממנו לבצע בה את זממו. על אף האמור, לגסה שפשף את איבר מינו בסמוך אליה ובהמשך הותיר אותה לבדה ונמלט.


עו"ד אלון ארז

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות