בגלל חוב מזונות – נפתח מחדש תיק הוצאה לפועל

רשם ההוצאה לפועל בבאר שבע הורה לפתוח מחדש תיק לגביית חוב מזונות בהוצאה לפועל לאישה שלא שולמו לידיה או לילדיה 180 אלף שקל בין השנים 2011 עד 2020
נעמה כהן |
פשיטת רגל

רשם ההוצאה לפועל מלשכת באר שבע, איל רוזין, קבע לפתוח מחדש תיק לגביית חוב מזונות בהוצאה לפועל לזוכה אשר לא שולמו לידיה או לילדיה בסך כולל של 180 אלף שקל שקלים בין השנים 2011 עד 2020 קודם לבקשה.

הזוכה נמצאת בהליך פשיטת רגל מחודש למעלה מעשר שנים והחייב עצמו קיבל את צו כינוס הנכסים בחודש ספטמבר 2010 ויצא מהליכי פשיטת הרגל בהפטר לפני כ-4 וחצי שנים, כאשר חוב המזונות מוחרג ממנו.

בית משפט לענייני משפחה התיר לאשה לגבות את חיובי מזונות לתקופה עד ספטמבר 2020 ככל שתוכיח שאלה אכן לא שולמו לידה על ידי החייב, זאת במסגרת בקשה להגדלת קרן החוב בתיק ההוצאה לפועל, המתנהל ברשות האכיפה והגבייה.

נטל הראיה

לטענת הזוכה היא לא קיבלה דבר מאת החייב בין השנים 2011 ל- 2020, למעט תשלום של כ-13 אלף שקלים אותו היא מבקשת לקזז – סכום אשר שולם לידיה כדיבידנד בהליך פשיטת הרגל של החייב.

הזוכה נחקרה על ידי ב"כ החייב ובהם חזרה וטענה, כי לא קיבלה כל תשלום מאת החייב וכך גם טענה בסיכומים. לשיטתו של החייב, החייב שילם גם שילם את תשלומי המזונות, וכי הזוכה לא הוכיחה את אי קבלת הכספים.

החייב הדגיש, כי הזוכה לא הייתה יכולה לכלכל את עצמה מבלי שהחייב היה משלם את מזונות הקטינים.

הרשם קבע בהחלטתו, כי לאור רמת הראיות הנמוכה יחסית, לאור דברי הזוכה אשר מהימנים לו ולא נסתרו בראיות מצד החייב, לאור הסתירות שיש בדברי החייב, בהם שילם או שילם חלק, וכן לאור הפסיקתא החתומה של בית המשפט המחוזי בבאר-שבע (החייב מציין כי שילם 100 אלף שקלים לזוכה על מנת לסייע לזוכה לקבל הפטר, כאשר במסגרת הצו אשר נחתם על ידי בית המשפט המחוזי בבאר-שבע, מצוין במפורש כי 100 אלף שקלים משולמים לצורך איזון משאבים בין החייב לזוכה, ואין בכך כדי להוות תשלום דמי המזונות), הוא שוכנע שהזוכה הצליחה להרים את נטל הראיה ולהוכיח כי החייב לא שילם את תשלומי המזונות בתקופה האמורה בבקשתה לכל הפחות עד מועד חתימת הפסיקתא, על כן, הורה הרשם על פתיחת תיק ההוצאה לפועל מחדש, וכן הורה, כי לא יינקטו הליכי גבייה עד משלוח אזהרה חדשה לחייב.


עו"ד שני ליבמן

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות