אסיר נאשם: שפך שמן רותח על חברו לכלא

כתב האישום שהוגש לביהמ"ש המחוזי מרכז, מייחס לאסיר בן ה-28 עבירה של חבלה בכוונה מחמירה לאחר שגרם ליריבו לכלא כוויות בדרגה 2 על רקע ריב מתמשך ביניהם
רונן לוי |
המתין שנה ושבעה חודשים. אילוסטרציה shutterstock
אילוסטרציה shutterstock

לבית המשפט המחוזי מרכז הוגש כתב אישום בגין חבלה בכוונה מחמירה, נגד אסיר בשם עסאף אלסעדוניה, בן 28 מלוד, שפך שמן רותח על ראשו של אסיר אחר, זאת בשל סכסוך עימו. הפרקליטות ביקשה להאריך את מעצרו עד תום ההליכים.

מכתב האישום עלה, כי בין אלסעדוניה לבין אסיר נוסף בבית הסוהר איילון שברמלה היה סכסוך שנגע לעלבונות וקללות בין השניים. לכן, אלסעדוניה, הבחין באסיר שמדבר עם אחר, ניגש אליו שהוא אוחז בשתי ידיו בסיר שמן רותח ושפך את תכולתו על גבו, צווארו וראשו של האסיר. לאחר פגיעת השמן הרוצח הוא החליק, אך הצליח להתרומם ולהימלט מהמקום בצעקות שבר: "שפכו עליי משהו חם", ואלסעדוניה המשיך והשליך את הסיר הריק לכיוונו אך לא פגע בו. כתוצאה מהתקיפה, נגרמו לאסיר כוויות בדרגה 2 והוא פונה לבית החולים.

בבקשת המעצר על תום ההליכים ציינה הפרקליטות, כי לחובת אלסעדוניה, עבר פלילי הכולל 6 הרשעות קודמות, ובכל אחת ואחת מהן נדון למאסר בפועל. בין היתר, הורשע המשיב פעמיים בעבירת איומים, קשירת קשר לפשע ושוד מזוין, וכן סיכון חיי אדם בנתיב תחבורה.

"מעשיו של הנאשם ועברו הפלילי המכביד מלמדים על מסוכנותו. המעשים אותם ביצע חמורים עוד יותר עת בוצעו בין כותלי בית הסוהר – מקום בו ממילא נמצאים עצורים המסוכנים לציבור על מנת שלא יפגעו באחרים. זאת ועוד, המעשים חמורים במיוחד שעה שאלו כוונו על מנת לצלק ולכער, דהיינו: מעשים שבבסיסם עומדת אכזריות ונקמה לשמם", נכתב בבקשה.

עוד בחדשות: נערים נאשמים כי ניפצו מצבות בבית קברות נוצרי

אתמול (יום ג') פורסם כי לבית המשפט המחוזי בירושלים הוגש כתב אישום נגד דניאל פירו צעיר בן 18 ונער כבן 15, תושבי חשמונאים ואבן יהודה, וזאת לאחר שהרסו 28 מצבות וקברי עתיקים וניפצו 7 צלבים בבית קברות נוצרי בהר ציון בירושלים לפני כשבועיים.

על פי כתב האישום, הנאשמים התפרצו לבית הקברות בהר ציון מתוך חומה שגובהה כ-3 מטרים והחלו לנפץ מצבות וצלבים באמצעות סלעים תוך שהם אומרים, בין היתר, "להעביר גילולים מן הארץ". באופן זה ניפצו הנאשמים 28 מצבות, הפילו וניפצו 7 צלבים. כתב האישום מייחס לנאשמים ביצוע עבירות של כניסה ללא רשות למקום פולחן או קבורה, היזקים מיוחדים בנסיבות מחמירות ועלבון דת.

הפרקליטות מבקשת מבית המשפט להורות על הארכת התנאים המגבילים של הנאשמים, בין היתר, מעצר בית מלא, עד לתום ההליכים המשפטיים נגדם.


עו"ד חיים אומסי

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות