מדוע תושב חברון יידה אבנים על תחנת המשטרה?

בפרקליטות טוענים כי יוסף דעיסאת, 18, ניסה לגרום לשוטרים לחשוב כי הוא מנסה לבצע פיגוע ויפגעו בו: "הוא לא רצה להמשיך לחיות"
אייל חן |
יידוי אבנים, צילום ארכיון: פלאש 90

לבית המשפט השלום בבאר שבע הוגש כתב אישום נגד יוסף דעיסאת, 18 מחברון, זאת לאחר שיידה אבנים על תחנת המטרה בשגב שלום ואיים על שוטרים, בניסיון לגרום להם לחשוב כי הוא מנסה לבצע פיגוע מתוך מניע לאומני-אידיאולוגי ובכדי שירו בו וינסו לנטרלו כי "לא רצה להמשיך לחיות".

במקביל לכתב האישום הגישה הפרקליטות בקשה להותיר את הנאשם במעצר עד לתום ההליכים.

מכתב האישום עלה כי הנאשם עבד והתגורר בשגב שלום, מסיבה שאינה ידועה החליט דעיסאת להגיע לתחנת משטרת שגב שלום כשהוא מצויד בסכין, לזרוק אבנים לעבר התחנה, וכאשר השוטרים ייצאו מהתחנה – תכנן לאיים עליהם עם הסכין ובכך לגרום להם לירות בו או לעצרו תוך שהוא שואף שמעשיו ייראו בציבור ככאלה שנעשו מתוך מניע לאומני-אידיאולוגי.

לא רצה לחיות

לאור זאת הצטייד דעיסאת בסכין וכן כתב הודעה בעלת תוכן מאיים בשפה הערבית ("גדודי שוהדא אלאקצאה עברו פה ; גדודי ג'נין… הפעם הגיעו למרכז ; בפעם הבאה אני אקח אחד איתי…) בהמשך לכך, לפני מספר שבועות בשעות הלילה, הגיע דעיסאת לשטח העפר הסמוך לתחנה, כשהוא מצויד בסכין ובהודעה, יידה מספר אבנים לעבר הגדר של תחנת המשטרה ולעבר ניידת משטרה וברח מהמקום. בשלב מסוים, הניח דעיסאת את ההודעה ואת הסכין על השמשה הקדמית של רכב שחנה בסמוך לתחנת המשטרה, עזב את המקום וחזר למקום מגוריו בשגב שלום.

בבקשת המעצר עד תום ההליכים ציינו נציגי הפרקליטות כי: "המשיב נכנס ושהה בישראל שלא כדין וביצע עבירות נוספות כשהן מכוונות כלפי השוטרים ותחנת המשטרה תוך ניסיון להטיל אימה והצגת מעשיו כאירוע פח"ע והכל, לפי דבריו כי לא רצה להמשיך לחיות".

לנאשם יוחסו עבירות של הפרעה לשוטר בנסיבות מחמירות, איומים, כניסה לישראל שלא כדין, החזקת אגרופן או סכין שלא כדין.


עו"ד אמיר אבו חאטם

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות