מתיחות פנימית: שבוע של תקיפות על רקע דתי

במשטרה טיפלו בימים האחרונים בשני מקרים של תקיפות על רקע דתי: בבאר יעקב הותקפו צעירים ביציאה מבית הכנסת ובחיפה נהג הסעות קילל חובש כיפה
גילי סיוון-כהן |
צילום ארכיון: פלאש 90

המשטרה טיפלה בשני מקרים של תקיפות על רקע דתי שאירעו בתקופה האחרונה: במקרה אחד, שהתרחש בבאר יעקב, שני צעירים שיצאו מבית כנסת בשירה הותקפו על ידי מספר מעורבים. במקרה אחר הוגש כתב אישום נגד נהג הסעות שקילל דתי שביקש ממנו להזיז את רכבו והשליך לתוך הרכב מטף כיבוי.

בסוף השבוע האחרון, התקבל בסמוך לשעה 1 בלילה, אירוע דקירות בבאר יעקב, שוטרים שהגיעו לזירה זיהו אדם דקור בראשו, פניו חתוכות וזירה מלאה בדם, מבוצעות פעולות ראשוניות להבין את האירוע, ולאחר שגבו מספר עדויות מבינים שהיה שיעור תורה במקום ויצאו מבית הכנסת שניים מהקורבנות, הם שרו בקולי קולות ואז הגיעו אליהם מספר מעורבים והחלו לחבוט בהם ואחד מהם דקר עם בקבוק זכוכית את הפצוע שנפגע יותר, חתך אותו בראש. הקורבן השני ברח והחשודים רודפים אחריו לשם ומכים אותו. המשטרה עצרה מספר חשודים הם הובאו לבית המשפט שם הוארך מעצרם, כאשר השופט קבע כי קיים חשד סביר לביצוע העבירות וקיימת עילת מעצר של מסוכנות ושיבוש הליכי חקירה.

"דוס מסריח"

במקרה נוסף, הוגש כתב אישום נגד נהג הסעות תושב חיפה, בן47, בגין עבירות של ניסיון פציעה כשעבריין מזוין, חבלה במזיד ברכב ותקיפה סתם. על פי כתב האישום, ביום רביעי שעבר, הגיע המתלונן עם רכבו לתחנת הדלק "מנטה" נתב״ג וביקש מן הנאשם שיזיז את רכבו, שכן חסם את נתיב הנסיעה. הנאשם התעלם מבקשת המתלונן, תדלק את רכבו ואמר למתלונן "דוס מסריח, תעופו" וכן מספר אמירות מבזות הנוגעות לאנשים דתיים.

בתגובה, כך מתואר בכתב האישום, ובעודו יושב בכיסא הנהג, שלף המתלונן את הטלפון הנייד שלו והחל לצלם את הנאשם, זה בתגובה חיווה תנועת "אצבע משולשת" לעבר המתלונן וכאשר המתלונן ניסה לעקוף את רכבו של הנאשם מצד שמאל, נטל הנאשם מטף לכיבוי אש שהיה במקום והשליכו לעבר המתלונן דרך חלון רכבו הימני קדמי של המתלונן, אשר היה פתוח אותה העת, וזה פגע במערכת הרכב.
____________________________________

עו"ד ג'קי סגרון

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות