תושב רפיח נאשם: "תכנן לבצע פיגוע באוטובוס בישראל"

הנאשם, פתחי זקות, 31, נאשם עוד כי במהלך מבצע צוק איתן אחסן בבית אחיו פצצות אר.פי.גי והעבירן לידי פעילי הג'יהאד האסלאמי לצורך שימושם
אייל חן |
עצרת תמיכה בג'יהאד האיסלמי, צילום: פלאש 90

לבית המשפט המחוזי בבאר שבע הוגש כתב אישום נגד פתחי זקות, 31 מרפיח, המייחס לו, בין היתר, עבירת טרור לאחר שתכנן לבצע פיגוע באוטובוס בשטחי ישראל. זקות גם איחסן בבית אחיו פצצות אר.פי.גי שלא נפגעו במהלך צוק איתן ודאג להשיבן לידי פעילי ארגון הג'יהאד האסלאמי עת הייתה רגיעה בלחימה.

מכתב האישום עלה כי במהלך ספטמבר האחרון, זקות תושב רצועת עזה, נפגש באופן אקראי עם פעיל הג'יהאד האסלאמי הפלסטינאי, שהציע לו לבצע פיגוע תופת בשטחי מדינת ישראל. תחילה סרב זקות אך לאחר שיחת שכנוע התרצה. סמוך לאחר מכן, נפגשו השניים בביתו של פעיל אחר של הגיאהד איסלאמי שם עידכן זקות כי אין לו את הידע ליצר מטען החבלה הדרוש לצורך הפיגוע.

לאור האמור נפגשו חזות והפעיל השני פעם נוספת, אז הוענק לו הכינוי "אבו מחמד" והועבר לו אימון צבאי בנושא ייצור מטען חבלה. לאחר האימון שוחח זקות עם אחד הפעילים אודות מיקום ביצוע פיגוע התופת בישראל תוך שהוא מציין כי מורכב לבצע פיגוע באולם אירועים או קניון והציע לבצע את הפיגוע באוטובוס בו הוא נוהג לנסוע בישראל. במהלך אוקטובר האחרון נכנס זקות לעבוד בישראל ללא היתר במהלך שהותו אסף הנאשם חוטי חשמל, מד חשמל, סוללות ונורות על מנת בכדי לקדם הוצאת פיגוע התופת אל הפועל, בסמוך לכך נעצר.

עוד עולה מכתב האישום כי במהלך מבצע "צוק איתן" (שהתקיים במהלך 2014) לאחר הפצצת מחסן נשק בביתו של פעיל גיאהד איסלאמי, אחסן זקות בבית אחיו פצצות אר.פי.גי שלא נפגעו ודאג להשיבן לידי פעילי הארגון עת הייתה רגיעה בלחימה. בנוסף, במהלך 2016 סייע זקות בהעברת לוחות בטון ממוצב של הג'יאהד האיסלאמי לפתח מנהרה של הארגון.

עוד בחדשות: הצמיד סכין לגרונו של נהג וציווה עליו לנסוע ללוד

האלימות בכבישים לא מפסיקה: לבית המשפט המחוזי בתל אביב הוגש כתב אישום נגד שחר עזרא, בן 42 מאור יהודה, ולפיו הוא נכנס לרכבו של אדם, שאינו מכיר, ובניגוד לרצונו כפה עליו להסיעו לאזור לוד, תוך שהוא מצמיד סכין לצווארו. כשעצרו השניים בשביל כורכר, ובתושייה רבה, דחף הנהג את עזרא מרחבו ונמלט מהמקום במהירות עם רכבו.

מכתב האישום עלה כי לפני כעשרה ימים בשעות הלילה, שהה עזרא באחת מהצמתים בעיר אור יהודה וניסה לעצור רכבים שונים במטרה להגיע לעיר לוד. באותה השעה הגיע המתלונן לצומת ועצר ברמזור אדום. אז ניגש עזרא לרכבו פתח את הדלת והתיישב במושב ליד הנהג תוך שהוא מורה לו לנסוע למושב יגל. המתלונן סירב לבקשה אז שלף עזרא סכין מתקפלת הצמידה לצווארו של המתלונן תוך שהוא מאיים עליו "תיקח אותי עכשיו או שאני אנקב אותך" בשל חששו מעזרא – המשיך המתלונן בנסיעה.

____________________________________

עו"ד חיים אומסי

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות