בעקבות פס"ד – פולשים פונו מ-17 דונם קרקע בדרום ת"א

מפקחי רמ"י פעלו לפינוי על רקע החלטת ביהמ"ש, בה נקבע כי למתגוררים במתחם ברחוב תל גיבורים אין זכות בקרקע ועליהם לאפשר בנייה של כאלף יחידות דיור בשטח
רונן לוי |
פינוי בית. צילום ארכיון: פלאש 90

לאחר שהשופטת רונית אופיר מבית משפט השלום בבת ים קבעה בפסק הדין כי ניתן לפנות מתחם בהיקף של כ-17 דונם ברחוב תל גיבורים בתל אביב מפולשים, מפקחי רשות מקרקעי ישראל פעלו לקיום פסק דין והקרקע עצמה תשמש לבניית אלף יחידות דיור ואזור תעסוקה.

פסק הדין עצמו התקבל לאחר הליכים משפטיים רבים, לרבות החלטה של בית המשפט העליון, ולאחר שטענות הפולשים נשמעו ונקבע כי אין ולא היתה להם כל זכות בקרקע ועליהם לפנותה כדי לאפשר בנייה בשטח. ההליך עצמו החל לפני למעלה מ-20 שנה במהלכו התקבלו מספר החלטות לפינוי הפולשים, אולם הוגשו ערעורים רבים בנושא.

הפולשים טענו כי הם צאצאי ויורשי בעלי הקרקע שמחזיקים כבר 3 דורות עוד משנות ה-40 של המאה הקודמת וככל שנפל פגם פרוצדוראלי בהתנהלותם לרישום הקרקע על פי הנוהל בשנות ה-70 אין בכוח פגם זה לאיין את זכותם בקרקע ואין לפנותם מביתם, בוודאי שללא פיצוי על זכותם, השקעתם והשבחתם במקרקעין.

"פלישה ללא זכות"

מנגד, טענו בין השאר רמ"י כי כי התובעים לא ביססו ולו ראשית ראיה או ראשית טענה לזכויותיהם הקניינות הנטענות במקרקעין והתובעים פלשו למקרקעין ומחזיקים בהם ללא כל זכות.

השופטת רונית אופיר, שקיבלה את טענות רמ"י קבעה בין השאר בפסק הדין כי: "כפי שנקבע בפסק הדין בעליון, היות ומדובר במקרקעין בבעלות המדינה, הרי שכל טענה לזכויות נוגדות בה בטלה החל ממועד הרישום".

לאור העובדה שמדובר במשפחות קשות יום ולפנים משורת הדין, רמ"י הציעה למחזיקים בשטח דמי התארגנות לפינוי, כדי לאפשר להם לשכור מקום מגורים חלופי ובמקביל מפקחי רמ"י ביצעו את פינוי המתחם בהיקף של כ-17 דונם ברחוב תל גיבורים בתל אביב, במסגרת ביצוע פסקי דין של בית המשפט וכעת המתחם פנוי לבנייתן של כאלף יחידות דיור וכ-280 אלף מ״ר לתעסוקה. בעתיד הקרוב וטרם הבנייה בקרקע, השטח עתיד לשמש כמסוף תחבורתי.

________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופטת רונית אופיר

_________________________________________

עו"ד אחמד בטאח

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות