בן 15 תובע את המשטרה: "היכו אותי במאחז יחי"ש ציון"

הנער שדורש פיצוי בביהמ"ש השלום בי-ם, טוען כי הותקף בברוטליות על ידי שוטר שהגיע להתיישבות החדשה: "אלימות חמורה משוללת כל חוקיות וריקה מהצדקה חוקית"
נעמה כהן |
עו"ד יוני ג'ורנו
שוטר, ארכיון.

לבית המשפט השלום בירושלים הוגשה תביעה כנגד שוטר אשר נראה בסרטון תוקף ללא כל סיבה באגרוף נער כבן 15, במאחז יחיש ציון לפני כחודשיים.

בתביעה מצוין בין השאר כי מדובר ב"אלימות חמורה, משוללת כל חוקיות וריקה מהצדקה חוקית".

על פי התביעה, לפני כשלושה חודשים, הגיעו שלושה שוטרי מג"ב לנקודת ההתיישבות החדשה "יחיש ציון" והורו לנער ולצעירים נוספים ששהו במקום כי עליהם להתפנות מהנקודה ולרדת לכיוון לכביש.

הנער והצעירים צייתו להוראות השוטרים והתפנו ברצון תוך שהם צועדים לכיוון הכביש בשירה ובריקודים.

לפתע, צעדים בודדים טרם אשר הגיעו לכביש, שעט אחד מהשוטרים אל הנער ובלא כל עילה חוקית או הצדקה כלשהי הלם בפניו במכת אגרוף עוצמתית וביצע בו מעצר אגרסיבי.

"תקיפה ללא הצדקה חוקית"

הנער נאזק לזמן ממושך שלא כדין ונלקח לתחנת המשטרה שם הוחזק במשך שעות ממושכות מבלי ידיעת הוריו על דבר מעצרו, וללא שניתנת לו הזכות החוקית להיוועץ עם הוריו או קרוב משפחתו בטרם הוכנס לחקירה.

בנוסף, המשטרה לא אפשרה נוכחות של קרוב משפחה בחקירתו, ומנעה את כניסתו של דודו שהגיע לתחנה על מנת לנכוח בחקירה.

עוד צוין בכתב בתביעה: "אין כל הצדקה ובטח שלא עילה חוקית להטחת מכת אגרוף בפניו של התובע, בחניקתו, ובמעצרו האגרסיבי חרף אי התנגדותו למעצר וחרף האופי המתון ושיתוף הפעולה אשר אפינו את האירוע ואת ימי הפעילות שקדמו לו. הסרטונים מדברים בעד עצמם ומתעדים בתיעוד מלא וברור כיצד השוטר הכה באלימות ברוטאלית את התובע ללא שהלה עשה מאום, ללא כל עילה, וללא כל הצדקה חוקית. מדובר באלימות חמורה, משוללת כל חוקיות וריקה מהצדקה חוקית".


שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות