הונאת חד"פ: שיווק מוצרים חד פעמיים ונעלם עם הכסף

תושב ראשל"צ, 33, נעצר בחשד שהונה עשרות בעלי עסקים שרכשו ממנו כלים חד-פעמיים ונותרו ללא המוצרים וללא הכסף. ביהמ"ש האריך את מעצרו
אייל חן |
אילוסטרציה

המס שהוטל על כלים חד פעמיים הוביל, כך מסתבר, אנשים להפעיל את מוחם הפלילי ולהוציא מזה כסף, כאשר תושב ראשון לציון, 33, נעצר בחשד שהציג את עצמו כבעל חברה לשיווק מוצרים חד פעמיים והונה עשרות בעלי עסקים שרכשו את מוצריו בעשרות אלפי שקלים, מבלי שהעביר להם את הכלים. ביהמ"ש האריך את מעצרו של החשוד עד ליום שלישי. במשטרה מעריכים כי היקף העוקץ שביצע החשוד נאמד בלמעלה מ-150 אלף שקל.

בשבועות האחרונים התנהלה חקירה סמויה ומואצת, במסגרתה ריכזו וניתחו מאפייני פשיעה של עשרות תלונות שהתקבלו ברחבי הארץ מבעלי עסקים שונים, המעלים חשד לשיטת הונאה זהה. ככל שהתפתחה החקירה, חשפו החוקרים את שיטת ההונאה, במסגרתה תושב ראשון לציון הציג עצמו על פי החשד ברשתות החברתיות כבעל חברה לשיווק מוצרים חד פעמיים, ולאחר שבעלי עסקים תמימים רכשו את מוצריו "במחירים אטרקטיבים" באלפי שקלים, ניתק את דרכי ההתקשרות עמו והסחורה לא סופקה כנדרש לרוכשים. על פי הערכת המשטרה, סכום ההונאה עומד על למעלה מ-150 אלף שקלים.

בנוסף, הצליחו חוקרי המשטרה לאתר הונאה נוספת שעל פי החשד ביצע נשוא הפרשה, במסגרתה רכש ומכר כרטיסי כניסה למשחקי כדורגל למספר רב של קורבנות תמימים, שעה שניתן לממש אותם רק פעם אחת בקופת הכניסה. כאמור, החשוד, תושב ראשון לציון, בן 33, נעצר ובתום חקירתו נכלא והובא אתמול לדיון בבית המשפט השלום ראשון לציון שם הוארך מעצרו עד יום שלישי.

צפו: שניים שודדים קשיש בתל אביב

עוד בפלילים:בסיום חקירת המשטרה, הוגשה הצהרת תובע על הכוונה להגיש כתב אישום בימים הקרובים תוך כדי מעצרם כנגד שני חשודים, תושבי תל אביב וחולון בתקיפה ושוד של קשיש בן 74 בת"א.

לפני כשבועיים חוקרי תחנת שר"ת פתחו בחקירה עם קבלת דיווח על תקיפה ושוד של תושב פ"ת ברח' ארלינגר בת"א ע"י אלמונים. מהחקירה עלה כי שני חשודים תקפו ושדדו כסף מזומן מתושב פ"ת בן 74 ברח' ארלינגר בת"א ונמלטו. שני החשודים זוהו ואותרו ע"י החוקרים והם נעצרו לחקירה בתחנה בסיומה נכלאו ומעצרם הוארך בבית המשפט.

עם סיומה של החקירה, הגישה הפרקליטות הצהרת תובע על הכוונה להגיש כתב אישום כנגד שני החשודים, תושבי ת"א וחולון, בני 40 ו-25, בעבירות של שוד ותקיפה וכן בקשה למעצרם עד תום ההליכים.


עו"ד ירון לונדון

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות