הוגש ערעור על ביטול הרשעת שוטר שתקף עצור אזוק

ביהמ"ש השלום נמנע מלהרשיע את השוטר בשל סכנת הפיטורים שריחפה מל ראשו והשית עליו 140 שעות של"צ. הפרקליטות: "מסר מבלבל המחייב התערבות"
גילי סיוון-כהן |
המחלקה לחקירות שוטרים, צילום: פלאש 90

לבית המשפט המחוזי מרכז הוגש ערעור על גזר דינו של בית משפט השלום בראשון לציון, במסגרתו, בוטלה הרשעתו של שוטר, שהורשע בתקיפה של עציר שהיה כבול באזיקים ובכתיבת דוח פעולה כוזב, והשית עליו 140 שעות שירות לתועלת הציבור ופיצוי למתלונן. לטענת הפרקליטות, העובדה שביהמ"ש נמנע מלהרשיע את השוטר בשל סכנת הפיטורים המרחפת מעל ראשו מעבירה "מסר מבלבל" המחייב התערבות.

הנאשם, בן אליהו כוכב, שירת בתחנת המשטרה בלוד, לשם הובא המתלונן, שנעצר בחשד לביצוע עבירה. בעת שהיה המתלונן כבול באזיקים בידיו וברגליו, בתוך תחנת המשטרה, הנאשם דחף והכה אותו בכל חלקי גופו. לאחר האירוע כתב הנאשם דוח פעולה כוזב אודות התנהגותו של המתלונן והשמיט פרטים אודות המעשים שהוא בעצמו ביצע.

הנאשם הורשע בעבירות שיוחסו לו בגין תקיפה ושיבוש מהלכי משפט על בסיס הודאתו בכל המיוחס לו. בגזר הדין ביטל ביהמ"ש את הרשעתו והשית עליו 140 שעות שירות לתועלת הציבור. במסגרת הערעור, נטען כי בית המשפט סטה באופן בולט מהמדיניות המשפטית המקובלת בעבירות אלה ויש בכך מסר מבלבל, רב משמעי ובלתי מאוזן, המחייב התערבות בו.

"חריגה מהמדיניות הכללית"

עוד נטען, כי בית המשפט התעלם לחלוטין מנסיבותיו של התיק לחומרה ולא העניק משקל של ממש לערכים המוגנים על ידי האיסורים הפליליים שהופרו על ידי המשיב, ולכן מתחייבת התערבות בגזר הדין על דרך הרשעת הנאשם והחמרה בעונשו.

"התוצאה הסופית אליה הגיע בית המשפט קמא, עת נמנע מהרשעת המשיב בשל היותו שוטר שסכנת הפיטורים מרחפת מעליו, מובילה לתוצאה שבה נפגע עקרון השוויון, כאשר שוטר שמבצע עבירות בנסיבות חמורות, ובמסגרת תפקידו, זוכה ל"כפל הנחות": במקום שהיותו שוטר תהווה נסיבה המצדיקה התייחסות מחמירה מצד בתי המשפט, המעבירה מסר חד משמעי לגבי חובותיהם של שוטרים במילוי תפקידם והרף הנורמטיבי הנדרש מהם, הופכת עובדת היותו שוטר לנסיבה מקלה, שמבססת חריגה מהמדיניות הכללית הנוגעת להימנעות מהרשעה", נכתב בהודעת הערעור.

___________________________________

עו"ד ג'קי סגרון

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות