התחיל כ"פרשת ריגול"- הסתיים ב-3 שנות מאסר

ביהמ"ש המחוזי מרכז גזר את העונש על עמרי גורן, שהועסק במשק בית בבית שר הביטחון, בני גנץ, והורשע על פי הודאתו בעבירה של ניסיון למסור מידע לאויב
אייל חן |
מעצר (אילוסטרציה).

שופטת בית משפט מחוזי מרכז, דנה מרשק מרום, הרשיעה, על פי הודאתו, את עמרי גורן גורוכובסקי, 38, עובד במשק בית בביתו של שר הביטחון בנימין גנץ, על פי הודאתו, בעבירה של ניסיון מסירת ידיעה לאויב וגזר עליו 3 שנות מאסר.

במסגרת הסדר טיעון, שנחתם בין פרקליטות מחוז מרכז (פלילי), הוגש כתב אישום מתוקן כנגד גורן. מכתב האישום עולה כי הנאשם אשר עבד במשק בית בביתו של שר הביטחון בנימין גנץ, הציע לקבוצת פצחנים המזוהה עם איראן לקנות ממנו מידע על שר הביטחון.

לאחר משא ומתן ארוך בין הצדדים, הגיעו להסכמות במסגרתן הודה גורן בעבירות המיוחסות, הורשע ונגזר עליו 3 שנות מאסר.

"תולעת" במחשב של שר הביטחון

גורן גורוכובסקי, תושב לוד, הועמד לדין בחודש נובמבר האחרון על עבירת ריגול. בכתב האישום נטען שהנאשם, שעבד במשק בית בביתו של שר הביטחון, בני גנץ, הציע לנציג קבוצת הפצחנים Black Shadow, המזוהה עם איראן, לשתול "תולעת" במחשבו של השר. על פי האישום, גורן הציע לפצחנים לפרוץ למחשבו של שר הביטחון תמורת כסף ובכדי להראות רצינות צילם פריטים שונים בביתו.

על פי כתב האישום, שהוגש ע"י עו"ד מיקי סטופ, במשך מספר שנים עבדו גורן ובת זוגו בעבודות משק בית וניקיון בביתו של גנץ, המשמש מחודש יוני 2021 כשר הביטחון וסגן ראש ממשלת ישראל. בעקבות פרסומים אודות מתקפות סייבר נגד מטרות ישראליות, שביצעה קבוצת הפצחנים ("האקרים") החליט גורן לפנות לקבוצה, ולהציע להעביר לה מידע מבית שר הביטחון.

גורן איתר, באמצעות תוכנת הטלגרם, כתובת של נציג קבוצת Black Shadow, פנה אליו בזהות בדויה והציג עצמו כמי שעובד אצל שר הביטחון הישראלי, וציין כי ביכולתו לסייע לקבוצה בדרכים שונות. עוד הוסיף, כי תמורת סכום כספי הוא יוכל להעביר מידע מהבית ואף הציע כי תועבר לו "תולעת מחשב", אותה ישתול במחשבו של השר.

על מנת להוכיח את יכולותיו, במהלך החודש, ועד מעצרו, צילם גורן מספר פריטים בביתו של השר ושלח לנציג הקבוצה בטלגרם. בפרקליטות אמרו כי הוא נעצר בטרם נגרם נזק וכי בשל הסיווג הנאשם לא נחשף לחומר סודי.

____________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופטת דנה מרשק מרום

____________________________________________________

עו"ד אלון ארז

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות