הבעל נורה למוות בדרך לעבודה – הביטוח הלאומי ישלם לאלמנה?

בביטוח הלאומי סירבו להכיר במקרה כתאונת עבודה מאחר וחקירת המשטרה לא הצליחה לקבוע אם נרצח בשל טעות בזיהוי או בשל סכסוך פלילי
אייל חן |
המוסד לביטוח לאומי
המוסד לביטוח לאומי, ארכיון

שופטת בית הדין לעבודה בתל אביב, אילת שומרוני-ברנשטיין, קיבלה תביעה נגד הביטוח הלאומי וקבעה כי אלמנתו של אדם שנורה למוות בדרכו לעבודה זכאית לגמלת תלויים בנפגעי עבודה.

השופטת שדחתה את טענת הביטוח הלאומי סירב להכיר באירוע כתאונת עבודה משום שחקירת הרצח מתנהלת כבר שנים ולא ניתן לשלול את האפשרות שמדובר באירוע פלילי על רקע סכסוך אישי של המנוח שאינה קשורה לעבודתו ציינה בהחלטתה כי נראה שהירי במנוח היה ירי אקראי או בשל טעות בזיהוי וחייבה את הביטוח הלאומי בהוצאות בסך 7,000 שקלים.

מדובר באדם שהתגורר עם אשתו ושלושת ילדיו באזור השרון ועבד כשכיר בחברה בתל-אביב, לפני מספר שנים, בוצע ירי לעבר רכבו ליד תחנת דלק בג'לג'וליה וכתוצאה מכך הוא מת.

אלמנתו פנתה לביטוח הלאומי בתביעה לקבלת גמלת תלויים בטענה שמדובר בתאונת עבודה.

ביטוח לאומי דחה את תביעתה בנימוק שהעניין נמצא בחקירה משטרתית ולא הוכח שמדובר באירוע תאונתי בדרך לעבודה.

על פי התביעה, המנוח חי חיים נורמטיביים ולא היה מסוכסך עם אף אדם, וגם בחלוף 7 שנים מהאירוע המשטרה אינה יודעת מה המניע לרצח, מה שמחזק את המסקנה שהירי לא בוצע על רקע אישי.

בנוסף, לשיטתה, שעת הרצח והעובדה שהמנוח היה לבדו ברכב מלמדים על כך שהיה בדרך לעבודה, וכלל הנסיבות מוכיחות שמדובר בתאונת עבודה.

תאונת עבודה?

מנגד, הביטוח לאומי עמד על סירובו להכיר באירוע ואף צירפו כתבה בנושא כי הנרצח היה אמור לשמש כעד תביעה במשפט נגד תושב העיר ולכן מדובר באירוע פלילי על רקע סכסוך אישי שאינו קשר לעבודתו. בנוסף, נטען כי לא הוכח שהתובע היה באותו זמן בדרך לעבודה.

השופטת שומרוני-ברנשטיין קיבלה את התביעה וציינה בהחלטתה כי נציג המשטרה העיד שהמנוח היה אדם נורמטיבי ללא עבר פלילי והמניע לירי לא ידוע. עוד קבעה השופטת כי לפי חוק הביטוח הלאומי תאונה שקורית בדרך לעבודה תיחשב כתאונת עבודה, וציינה כי מהעדויות והראיות בהן דוח איכון של הטלפון הנייד של המנוח בחצי השנה שקדמה לרצח, עולה כי המנוח אכן נהג לנסוע לעבודתו בשעה בה בוצע הרצח, כדבר שבשגרה.

בהמשך ציינה השופטת כי ככל שמדובר ברצח על רקע אישי אין לראות במקרה כתאונת עבודה. אלא שבמקרה זה, קבעה, אין כל ראייה לכך שהירי כוון אישית למנוח וקבעה כי מדובר בתאונת עבודה שבגינה זכאית האלמנה לגמלת תלויים.


לצפייה ודירוג כבוד השופטת אילת שומרוני-ברנשטיין


עו"ד גיל אלימלך

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות