חברת עבודות עפר נאשמת: גרמה לשינוי תוואי נחל טירה

ע"פ כתב האישום הגיש המשרד להגנת הסביבה, השלכת פסולת לא חוקית באזור הנחל הובילה לשינוי התוואי וגרמה להצפות באזור. בעלי תפקיד בחברה עומדים לדין גם כן
גילי סיוון-כהן |
פסולת בניין. אילוסטרציה envato

לבית המשפט השלום בכפר סבא, הוגש כתב אישום נגד חברת ב.ע.ע. עבודות עפר ופיתוח בגין מספר עבירות סביבתיות, הכוללות השלכת פסולת לא חוקית בהיקף של 25 אלף טונות וללא היתרים במרחב נחל טירה. בנוסף לחברה, מופנה כתב האישום גם כנגד שלושה נאשמים: בילאל ג'אבר, עאהד עתילי ואבראהים אל ג'מל.

על פי כתב האישום, החברה הקימה בפאתי העיר טירה תחנת מעבר פיראטית לפסולת, על שטחים חקלאיים הסמוכים לנחל טירה. בתחנה נערמו פסולות בניין וגזם שיצרו מפגעים סביבתיים באזור. באתר נוסף ביישוב טירה התגלה אתר הטמנה שבו, לפי כתב האישום, העוסקים השליכו פסולת רבה אשר חלקה גם הוטמן בקרקע, ללא רישיון, בניגוד לחוק ותוך כדי פגיעה קשה בסביבה. השלכות הפסולת הלא חוקיות הובילו לשינוי בתוואי הנחל ולהצפות באזור.

25 אלף טון פסולת

במסגרת החקירה נערכו מדידות שהצביעו על כ-25 אלף טונות של פסולת במקום. שאריות מהפסולת שנמצאה במקום זיהמה חלקים מנחל טירה הזורם בצמוד והובילה לשינוי בתוואי הנחל, דבר המסכן את איכות המים שנמצאת באקוויפר החוף, שמהווה מקור מים נקיים חשוב באזור המרכז ובנחל אלכסנדר שנמצא בקרבת מקום.

חסימת הנחל על ידי הפסולת הובילה להצפות באזור. בנוסף, במתחם תחנת המעבר אירעו שריפות פסולת, אשר גרמו לזיהום אוויר בלתי סביר העלול לפגוע בבריאות תושבי המקום. מכתב האישום עולה, כי בעלי תחנת המעבר הפעילו את העסק ללא רישיונות או היתרים הנדרשים על ידי המשרד להגנת הסביבה.

עוד בנושא: 6 מיליון שקל קנס למפעלי נשר בשל זיהום אוויר

המשרד להגנת הסביבה הטיל עיצום כספי בסך של כ-6 מיליון שקל על חברת נשר- מפעלי מלט ישראליים מרמלה, בגין חריגות מערכי הפליטה וזיהום האוויר. בימים אלו מנהל מחוז מרכז של המשרד הליך אכיפה נוסף נגד המפעל בגין הפרות של היתר הפליטה.

חברת נשר מפעלי מלט ישראליים מחזיקה בהיתר פליטה מתוקף חוק אוויר נקי. בשלושה דיגומי פתע שערך המשרד להגנת הסביבה בארובות המפעל, נמצאו חריגות מהערך הקבוע של המזהם חלקיקים בהיתר הפליטה.

בנוסף, במהלך שנת 2019 נתגלו במערכות הניטור הרציף של המפעל, שמופעלות בהתאם לדרישת המשרד, חריגות מהערך הקבוע למזהמי כספית ותרכובותיה בחמישה מקרים שונים. לאור זאת, פתח מחוז מרכז של המשרד להגנת הסביבה בהליך אכיפה לחברה וערך שימוע למנהליה.

_________________________________________________

עו"ד ליאור דץ

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות