הבנות ניתקו קשר עם אימן – אביהן יקבל עבורן דמי מזונות

אף שהאם טענה כי היא חסרת כל ומתגוררת ברכבה וכי אבי בנותיה ניכר אותן ממנה, פסק ביהמ"ש למשפחה באשדוד כי היא תשלם לו בכל חודש 2,200 שקלים
גילי סיוון-כהן |
אילוסטרציה envato

שופטת בית משפט לענייני משפחה באשדוד, ענת אלפסי, קיבלה תביעת אב לחיוב אם לשאת במזונות ארבע הבנות אשר במשמורתו והורתה לאם לשלם מזונות לאב בסך של 2,200 שקלים בחודש למרות שהיא מתגוררת ברכבה ונפגשת עם הבנות בבית הוריה.

על פי התביעה, הצדדים ניהלו חיים משותפים במשך 11 שנים ונולדו להן ארבע בנות. לפני כשבע שנים, עלו יחסיהם על שרטון, הם פתחו במספר הליכים משפטיים והאם עזבה את הבית ועברה להתגורר ברכבה, כאשר בסופי שבוע היא לנה בבית הוריה. כעבור שנתיים הגיעו הצדדים להסכמה לפיה המשמורת תהיה אצל האב ואילו האם תקיים עם הבנות זמני שהות פעמיים בשבוע ללא לינה ושבת אחת לשבועיים בבית הוריה.

שנתיים לאחר מכן הגיש האב בקשה לחייב את האם במזונות. לדבריו הוא מגדל את הבנות ללא סיוע מהאם וזמני השהות שלה עמן מצומצמים מאוד. לטענתו הוא מרוויח מעבודתו 9,000 שקלים בחודש וקצבת הילדים מקוזזת לטובת חוב לביטוח הלאומי. הוא הוסיף כי מתנהל בעניינו הליך חדלות פירעון שבמסגרתו הוא מחזיר חובות בתשלומים חודשיים, ועליו גם להחזיר כסף לאם בגין סכום שהעבירה לו בעבר.

יחס ההכנסות הפנויות

האב ציין, כי הוא מקבל סיוע בשכר דירה ויש לו עוד שני ילדים נוספים שהוא צריך לפרנס. עוד נטען על ידי האב כי האם עובדת בסופרמרקט אך היא בעלת השכלה אקדמאית ויש לה יכולת להגדיל את שכרה. בנוסף, טען, יש לה חסכונות בשווי 150 אלף שקלים.

מנגד, טענה האם כי היא מקבלת בעבודתה בסופר שכר מינימום, גרה במכונית וחוסכת כל שקל כדי לרכוש קורת גג פשוטה. לדבריה היא קונה לבנות מזון ומשחקים ואין לחייב אותה מעבר לכך. עוד היא טענה ששתי הבנות הגדולות מסרבות לקשר עימה ומדובר ב"מרידה" מצידן כך שאין לחייב אותה במזונות עבורן.

השופטת אלפסי קיבלה את התביעה, וחייבה את האם בתשלום מזונות. לדברי השופטת, חלוקת הנטל בין ההורים נקבעת לפי היחס שבין הכנסותיהם הפנויות. בהתאם לכך היא חייבה את האם במזונות חודשיים בסך 2,220 שקלים. השופט קבעה כי לפי הלכת בע"מ, יש לקבוע את אופן חלוקת הנטל בין ההורים על פי היחס שבין הכנסותיהם הפנויות, אשר ייקבעו על פי פוטנציאל השתכרותם, הוצאותיהם ורכושם. את הכנסתו הפנויה של האב העמידה השופטת על סכום חודשי של 5,600 שקלים והכנסתה הפנויה של האם הועמדה על סך 4,000 שקלים. עוד היא קבעה כי צרכי הבנות, כולל מדור, לפי רמת חיים בסיסית אליה הורגלו עומדים על סכום של 1,665 שקלים לחודש לכל אחת.

בתוך כך, השופטת דחתה את טענת האם שיש לפטור אותה מתשלום מזונות עבור הבנות הגדולות. היא ציינה שהנתק לא נובע מהסתה של האב וגם לא מפוגענות מצד האם, אלא ממורכבות שמעולם לא טופלה על ידי ההורים. בנוסף לקחה השופטת בחשבון את היקף זמני השהות של האם עם הילדות. בהתאם לחישוב שערכה נקבע כי על האם לשלם לאב 2,220 שקלים בחודש, שהם 555 שקלים עבור כל אחת מהבנות.

__________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופטת ענת אלפסי

__________________________________________

עו"ד יעל בן דוד

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות