עקיצה באתר יד 2: שילם על סחורה בהמחאות מזויפות

עמרי כהן, 25 מב"ב, נאשם בהונאת מוכרים באתר, בהיקף של 700 אלף שקל, לאחר שהציג עצמו בזהות בדויה ועשה שימוש באישורים מזויפים על העברות כספיות שביצע
גילי סיוון-כהן |
אילוסטרציה envato

לבית המשפט המחוזי בתל אביב הוגש כתב אישום נגד עמרי כהן, 25, מבני ברק בגין עבירות מרמה, זיוף, מסחר ברכוש גנוב, עבירות מס ועוד. זאת לאחר שקיבל במרמה סחורה בשווי של כ-700 אלף שקלים מאנשים אשר פרסמו הודעות ברשתות החברתיות למכירת רכבים, אופנועים מחשבים ועוד. במקביל להגשת כתב האישום, מבקשת הפרקליטות להאריך את מעצרו של כהן עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו וזאת בשל מסוכנותו. לשיטת הפרקליטות, אם ישוחרר, קיים חשש ממשי כי "אף ישוב לביצוע עבירות".

על פי כתב האישום, בתקופה הרלבנטית פנה הנאשם ב 25 מקרים שונים לאנשים אשר פרסמו מודעות באתר "יד-2" וברשת החברתית "פייסבוק" למכירת מחשבים, אופנועים, טרקטרונים, כלי רכב וכו' כמי שמתעניין לרכוש את הרכוש.

הנאשם הציג עצמו בפני המתלוננים באמצעות זהויות כוזבות, ומסר למתלוננים בתמורה לרכוש שיקים ללא כיסוי, שיקים מזויפים שלא ניתן לפדות או צילומי מסמכים הנחזים להיראות כאישורי העברה בנקאית לחשבונם. לאור האמור העבירו המתלוננים את הרכוש לנאשם.

"חשש שישוב לבצע עבירות"

על פי הנטען בכתב האישום, במקרים בהם קיבל במרמה רכבים דאג לבצע העברת בעלות על שמו של אדם אחר (ללא ידיעת האדם האחר ולעיתים גם ללא ידיעת המתלונן) ולאחר פעל למכור את הרכב לסוחרי רכב. בתקופה הרלוונטית קיבל הנאשם במרמה רכוש בשווי כולל של כ-700 אלף שקלים.

במקביל לכתב האישום, הגישה הפרקליטות לביהמ"ש בקשת מעצר עד תום ההליכים בשל מסוכנותו של הנאשם. בבקשה ציינה הפרקליטות כי "עבירותיו של המשיב ונסיבות ביצוען מלמדות כי מדובר במשיב שאין ליתן בו כל אמון, וקיים חשש ממשי כי אם ישוחרר יפעל להפרת תנאי השחרור ואף ישוב לביצוע עבירות".

כתב האישום מייחס לנאשם עבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות; מסחר ברכב גנוב; הוצאת שיק ללא כיסוי; זיוף בכוונה לקבל דבר בנסיבות מחמירות; שימוש במסמך מזויף; התחזות כאדם אחר; ניסיון מסחר ברכב גנוב; הלבנת הון והדחה בחקירה.

___________________________________

עו"ד אלון ארז

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות