דוגמא אישית? שוטר נעצר לאחר שנהג בגילופין בזמן שלילה

תושב הדרום, 45, נאשם כי נהג ברכבו הפרטי על כביש 6 לאחר ששתה 5 בקבוקי בירה. ריכוז האלכוהול שנמצא בדמו עמד על 713 מיקרוגרם – פי 3 מהמותר
דניאל בן חמו |
לא הוכח שנהג בשכרות. אילוסטרציה shutterstock
אילוסטרציה shutterstock

כמה אפשר לצפצף על החוק? שוטר המתגורר בדרום, בן 45, שבר את כל השיאים שנתפס באחרונה כשהוא נוהג בשלילה, ואם לא די בכך בגילופין פי שלוש מהמותר על פי החוק ובמכוניתו על הרצפה כוס הבירה שככל הנראה ממנה לגם שהיא חצי מלאה. אותו שוטר עומד לדין בימים אלא על תיק נהיגה בשכרות נוסף פו נהג בגילופין פי 4 מהכמות המותרת על פי חוק. בדיון המעצר של השוטר התברר כי המפקח שהוצא נשפט גם הוא בגין עבירות של נהיגה בפסילה ובשכרות.

על פי כתב האישום שהוגש, לפני כשבוע וחצי, נהג השוטר ברכבו הפרטי על כביש 6 מכיוון צפון לדרום, זאת שבשעות שקדמו לכך, שתה 5 בקבוקי בירה ובמהלך הנסיעה נהג והחזיק ברכב על הרצפה מאחורי מושב הנוסע כוס בירה שהיתה מלאה חלקית, בגב המושב של הנוסע הונחו בקבוקי בירה פתוחים ובתא המטען הוחזקו שישיית בקבוקי בירה. שוטרים שעצרו אותו לבדיקה, ערכו לו בדיקת ינשוף ממנה עלה כי ריכוז האלכוהול בליטר אחד של אויר נשוף הינו 713 מיקרוגרם, העולה על המידה הקבועה שהיא 240.

בבדיקת השוטרים עלה, כי אותו שוטר בכלל נוהג בזמן פסילה, מכתב אישום אחר שהוגש נגדו כאשר לפני מספר שבועות, בו הוא נתפס נוהג שיכור למעלה מפי 4 מהכמות המותרת על פי חוק, נערך דיון נוסף בתיק הפסילה ובהסכמת השוטר ובא כוחו ובנוכחותם, ניתנה החלטת השופט לפיה הוא יהיה פסול מנהיגה עד החלטה אחרת ולמרות זאת הוא לא רק נהג אלא אפילו היה שיכור.

השוטר נעצר לחקירה במהלכה אמר כי הוא נסע הביתה ו-"השוטר עצר אותי, לא יודע למה" בהמשך נשאל כמה אלכוהול שתה באותו יום והוא הודה: "כן, שתיתי ושתיתי חמישה בקבוקים של בירה קרלסברג" ובהמשך טען כי הוא יודע שהוא פסול לנהיגה.

6 הרשעות קודמות

בבקשה למעצר עד תום ההליכים מפרקליטות מחוז מרכז, צוין כי השוטר אוחז ברישיון נהיגה משנת 2001 וצבר לחובתו 6 הרשעות קודמות חלקן עבירות חמורות של אי ציות לרמזור אדום ונהיגה בקלות ראש וכאמור לחובתו כתב אישום תלוי ועומד במסגרתו הואשם בעבירה של נהיגה בשכרות בכך שבגופו נמצא ריכוז של 1038 מיקרוגרם בכל ליטר אויר נשוף.

"עם זאת, מדפוס התנהגותו של המשיב, עולה החשש כי לפנינו משיב שאינו נרתע מהחלטות בית המשפט וככזה, קשה לראות כיצד ניתן ליתן בו את האמון הנדרש ממי שמשוחרר לחלופת מעצר", נכתב בבקשה על ידי עו"ד עינת בניטה.

בדיון שנערך בבית המשפט ציינה השופטת לאה שלזינגר שמאי, שהאריכה את מעצר השוטר עד להחלטה אחרת, כי בעת מעצרו הוא הציג תעודת מנוי שוטר קבע, זאת כפי הנראה, כדי לחמוק מליתן הדין אולם העובדה שהוא שוטר לא צריכה לשמש לחובתו.

"כמות האלכוהול הרבה ששתה לדבריו", כתבה השופטת בהחלטתה, "וגם זו שנמצאה ברכבו, מלמדת על מסוכנותו. העובדה כי המשיב הינו שוטר אינה צריכה לשמש לחובתו ואין מקום להחמיר עימו בשל כך, אולם, עובדה זו מלמדת כי המשיב יודע ידוע היטב משמעותה של פסילה מלנהוג והעובדה שבחר להתעלם מהפסילה שהושתה עליו על ידי בית המשפט, מלמדת על מסוכנותו ומעלה ספק באשר ליכולתו של בית המשפט ליתן אמון במשיב שכזה שלא יפר את תנאי שחרור".

______________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופטת לאה שלזינגר שמאי

______________________________________________

עו"ד דניאל טורמן אזולאי

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות