דרמה בתיק בזק הכלכלי – בוטלו אישומים נגד שאול ואור אלוביץ'

השופטת אגמון-גונן הורתה על ביטול שניים מהאישומים וציינה כי המעשים "אינם מתקרבים לרף הפלילי" וכי "כתב האישום נעד עובדות בסיסיות להרשעה"
דניאל בן חמו |
שאול אלוביץ' בזמן דיון בעליון. צילום: הדס פרוש, פלאש 90

שניים מהאישומים שהוגשו נגד שאול אלוביץ', בעבר בעלי חברת "בזק", ובנו אור בוטלו אתמול (יום ד') במסגרת תיק בזק, כך קבעה שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב מיכל אגמון-גונן. במסגרת התיק בוטלו גם כלל האישומים נגד עמיקם שורר ולינור יוכלמן. "מעשיהם של הנאשמים אינם מתקרבים לרף הפלילי", כתבה השופטת בהחלטתה, "משכתב האישום נעדר עובדות בסיסיות להרשעה בעבירות אלו, יש מקום לבטלו".

כזכור, בדצמבר 2020 הגישה מחלקת ניירות ערך בפרקליטות מיסוי וכלכלה כתב אישום נגד שאול אלוביץ', אור אלוביץ', עמיקם שורר ולינור יוכלמן, רון איילון ומיקי ניימן. כתב האישום כלל הסתעפות של תיק 4000, אך מנותק ממנו ונידון בבית המשפט המחוזי בתל אביב, להבדיל מתיק 4000 הנידון בבית המשפט המחוזי בירושלים. הפרקליטות האשימה בעבירות של קבלת דבר בנסיבות מחמירות, מרמה והפרת אמונים .

האישומים השני והשלישי ייחסו לנאשמים מרמה בנוגע להתנהלות הנאשמים ביחס לועדות הבלתי תלויות בחברת בזק. האישום השני מתייחס לעסקת בזק-יס, והשלישי לעסקת יס-חלל. ליבת האישום היא כי הנאשמת 4, לינור יוכלמן, שימשה, במקביל לתפקידה כמזכירת חברת בזק, גם כמזכירת הועדות הבלתי תלויות וככזו הייתה לה גישה כמעט לכל דיוני הועדות ולחומרים שהועברו לוועדה.

לא ברף הפלילי

על פי האמור בכתב האישום, העבירה לינור יוכלמן לשאול אלוביץ', אור אלוביץ' ועמיקם שורר פרטים על עבודת הועדה הבלתי תלויה בעסקת בזק-יס, ולשאול ואור אלוביץ' בעסקת יס-חלל, עדכנה אותם בנעשה בדיוני הועדה והעבירה להם פרוטוקולים ומסמכים שהוכנו לקראת דיוני הועדה. המאשימה טוענת כי מדובר במידע שנועד לעיני חברי הועדה הבלתי תלויה בלבד.

השופטת אגמון-גונן, שקיבלה את טענות הסנגורים והורתה על ביטול האישומים והגשת כתב אישום מתוקן, ציינה בהחלטתה: "העבירות בהן הואשמו הנאשמים באישום השני והשלישי מציגות את ההתלבטות בנוגע לגבול בין הפלילי לאזרחי במלוא הדרה וקשייה. ניתן היה לפתוח החלטה זו בנושא זה, אך בחרתי לסיים עמו את ההחלטה כיון שדווקא לאחר בחינת העובדות הנטענות בכתב האישום, וניתוח העבירות המיוחסות לנאשמים באישומים השני והשלישי, עולה כי במקרה שלפניי היה על המאשימה להימנע מחציית הגבול בין אזרחי לפלילי״.

עוד נכתב בהחלטה: ״האם מעשיהם של הנאשמים 4-1 באישומים השני והשלישי היו ראויים? ייתכן שלא, האם ראוי היה לנהוג אחרת, ייתכן שאכן היה ראוי להימנע מהעברת המידע. עם זאת, מעשיהם של הנאשמים אינם מתקרבים לרף הפלילי. נראה כי במקרה של האישומים השני והשלישי הם הוגשו במקרים בהם לא נחצה הרף הפלילי ולא היה מקום להגיש בגינם כתב אישום. יש להותיר, ככלל, את תקינות פעולת הועדות הבלתי תלויות למישור האזרחי. משכתב האישום נעדר עובדות בסיסיות להרשעה בעבירות אלו, יש מקום לבטלו".

_______________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופטת מיכל אגמון-גונן

________________________________________________________

עו"ד אלון ארז

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות