האם גם לכם מגיע שובר רכישה מחברת אל שרד?

אם קיבלתם הודעת פרסומת מהחברה, המשווקת בישראל את ליוויס ודיזל, יתכן ומגיע לכם שובר רכישה בשווי 70 שקלים, בהתאם להסדר פשרה בתביעה ייצוגית בעניינה
אייל חן |
אילוסטרציה envato

אם קיבלתם הודעות דברי פרסומת מחברת אל שרד בע"מ המשווקת באמצעות סניפיה מותגי אופנה בינלאומיים, כגון ליוויס, דיזל ועוד, יכול להיות שמגיע לכם שובר רכישה דיגיטלי בשווי 70 שקלים ממוצרי החברה על כל הודעה שקיבלתם לאחר שביקשתם להסיר את עצמכם מרשימת התפוצה, כך עולה מפסק דין בבית משפט השלום בתל אביב, שאישר הסדר פשרה בתביעה ייצוגית נגד החברה.

על פי הבקשה לאישור ניהול התובענה כייצוגית, נגד חברת אל-שרד, נטען כי החברה העבירה למבקש דבר פרסומת אשר מטרתו לעודד אותו לרכוש את מרכולתה. עוד טען, כי בו ביום ובהתאם להנחיות אשר פרסמה המשיבה בעצמה בהודעה, הוא העביר למשיבה הודעת סירוב, וזאת באמצעות שליחת המילה "הסר".

עוד טען, שחרף הודעת ההסרה אשר שיגר, המשיכה המשיבה לשלוח אליו, בניגוד לרצונו, "דברי פרסומת" אשר מטרתם לעודד אותו להוציא כספים והכל מבלי שניתנה לה רשות על פי דין לשגר דברי פרסומת. עוד טען, שלאחר שהוא קיבל מן המשיבה הודעה נוספת. הוא הניח כי אולי מדובר בטעות חד פעמית של המשיבה, ולפיכך העביר פעם נוספת הודעת סירוב (נוספת) בהתאם להוראותיה בהודעה האחרונה שהתקבלה אצלו. המבקש טען, שחרף שתי הודעות הסירוב, המשיבה המשיכה גם המשיכה לשלוח אליו דברי פרסומת, בניגוד לרצונו.

2,516 מסרוני פרסומת

חברת אל שרד טענה מנגד, כי היא התקשרה עם חברה מוכרת שמספקת לספקים שונים אמצעים מתקדמים באמצעותם יוכלו להתקשר עם קהל לקוחותיהם, בין היתר, באמצעות מערכת ממוחשבת לשיגור מסרונים ובשל תקלת אנוש נקודתית, אשר נבעה מ"חבלי לידה" לאור ההתקשרות החדשה שבין החברות, קרה שבחלק מהמסרונים מושא בקשת האישור – כולם מחודש נובמבר 2020- הוצג מספר שגוי כמספר אליו נדרש הנמען להשיב במסרון חוזר לצורך יישום מנגנון ההסרה מתוך רשימת התפוצה של המשיבה.

עוד טענה, שלמעשה, כבר ב-1 בדצמבר 2021 וללא קשר לבקשת האישור- היא פעלה באופן עצמאי על מנת לטפל בתקלה כך שהיא פעלה על מנת להסיר את כל מי שעשוי היה לבקש את הסרתו מרשימת התפוצה.

בסיכומו של דבר, לאחר משא ומתן בן המבקש לחברה, הגיעו הצדדים להסדר פשרה לפיו כל מי שהיה מצוי ברשימת מורשי הדיוור השיווקי של המשיבה ושלח במהלך החודשים ספטמבר-נובמבר 2020 הודעת הסרה באמצעות מסרון המכיל את הביטוי "הסר" וקיבל לאחר מכן מסרונים שיווקיים מהחברה.

מדובר בסך הכל ב-973 נמענים ובסה"כ שיגרה החברה כ-2,516 מסרונים באופן המזכה בפיצוי את חברי הקבוצה, בגין כל מסרון שקיבל כל חבר קבוצה, לאחר ששלח את הודעת ה"הסר" למספר הגנרי, בהתאם לכמות המסרונים שקיבל לאחר מכן בפרק הזמן המוגדר בקבוצה, תינתן הטבת שובר רכישה דיגיטלי בשווי 70 שקלים. עוד הוסכם שהפיצוי שיינתן, יינתן לפרק זמן שאינו מוגבל. השופט עדי הדר קיבל את הסדר הפשרה ונתן לו תוקף של פסק דין.

__________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט עדי הדר

___________________________________________________

עורך דין אדי בליטשטיין

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות