הפרקליטות דורשת: 7 שנות מאסר על הסייעות בגן של טולי

העובדות בגן הילדים ברמלה, הורשעו ע"פ הודאתן ב-28 אישומים שונים של תקיפה ואלימות כלפי הפעוטות שהושארו תחת השגחתן. הפרקליטות: "שגרה של התעללות"
רונן לוי |
הפגנה נגד התעללות בפעוטות. ארכיון. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

שופט בית משפט המחוזי מרכז, עמי קובו, הרשיע על פי הודאתן את הסייעות בגן של טולי, ברמלה, רוחמה סעד, 37, נירית שוויד, 46, ננה (חני) צאצאשווילי, 50, ואורלי רגני, 37, בעבירות התעללות ותקיפה של קטינים. כעת, בטרם ייגזר עונשן, דורשת הפרקליטות להשית עליהם עונש מאסר בפועל למשך שבע שנים. "הנאשמות התעללו בקטינים חסרי ישע, בהיותן אחראיות עליהם", כתבו נציגי הפרקליטות לבית המשפט, "מכלול הנסיבות הפך את ההתנהלות המתעללת לשגרה אליה נחשפו כל הקטינים ששהו בגן".

במסגרת הסדר טיעון שנחתם בין הצדדים הוגש כתב אישום מתוקן כנגד הנאשמות, המונה עשרים ושמונה אישומים עולה כי במהלך התקופה הרלוונטית לכתב האישום, בהזדמנויות רבות ושונות במהלך עבודתן בגן ובתדירות כמעט יומיומית, תקפו הנאשמות תינוקות ופעוטות בגן.

בין היתר, כך על פי הרשעתן, אחזו הנאשמות בפעוטות בחוזקה; משכו אותם בידיהם וברגליהם וגררו אותם; הרימו את הפעוטות והטיחו אותם בחוזקה על מזרונים או על כסאות; סטרו לקטינים; השליכו חפצים שונים על הפעוטות, ביניהם חבילות מגבונים וצעצועים ועוד.

ליטל ברסי, מנהלת המשפחתון של טולי בדיון בביהמ"ש, אוגוסט 2020. צילום: פלאש 90

"שגרה של התעללות"

כך לדוגמה סעד ושוויד נהגו לפזר חטיפים ודברי מאכל על הרצפה ולגרום לתינוקות לאכול מהרצפה. בעוד צאצאשווילי ושרגני נהגו להאכיל את התינוקות בעודם יושבים על טרמפולינה תוך שהן דוחופות להן את האוכל בניגוד לרצונם.

בכתב האישום ציינה הפרקליטות כי "הנאשמות התעללו בקטינים חסרי ישע, בהיותן אחראיות עליהם. ההתעללות באה לידי ביטוי בין היתר בטיב האירועים; ריבוים של המעשים והקטינים הנפגעים; תדירותם; גילם הרך של הקטינים; והיותן האחראיות הבלעדיות על צרכיהם, בריאותם ושלומם במהלך האירועים המפורטים בכתב האישום. מכלול הנסיבות הפך את ההתנהלות המתעללת לשגרה אליה נחשפו כל הקטינים ששהו בגן".

הסדר הטיעון אינו כולל הסכמות לגבי העונש, ובדיון שהתקיים היום ביקשה הפרקליטות להטיל על הנאשמות, בין היתר, שבע שנות מאסר בפועל. לנאשמות יוחסו עבירות של התעללות בקטין (ריבוי עבירות); תקיפת קטין הגורמת חבלה (ריבוי עבירות); תקיפה סתם (ריבוי עבירות) וניסיון לתקיפה סתם (ריבוי עבירות) לסעד שוויד יוחסה גם עבירת הפרת חובה על ידי אחראי.

בחודש שעבר הרשיע בית משפט השלום בפתח תקווה את ליטל ברסי, 42, הבעלים ומנהלת "המשפחתון של טולי", על פי הודאתה, בכתב אישום מתוקן, בריבוי עבירות של תקיפת סתם והפרת חובת דיווח. לאחר הרשעתה, במסגרת הסדר טיעון, הודיעה הפרקליטות כי מבקשת לגזור על הנאשמת עונש מאסר בפועל למשך שנתיים, מאסר על תנאי וכן פיצויים להורי הילדים. במהלך הדיון הוצג ואושר גם הסדר הטיעון בעניינה של סייעת הגן, קלודין מאיר, שנידונה לארבעה חודשי עבודות שירות.

_____________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט עמי קובו

______________________________________________________

עו"ד יניב זוסמן

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות