בעל חברה בענף הדלקים חשוד בקיזוז חשבוניות פיקטיביות

ברשות המסים טוענים כי בעל חברת "מנשה ירקוני" הפיץ וקיזז חשבוניות בסכום העולה על 350 מיליון שקל. הוא נעצר לאחר שסירב להתייצב לחקירה וביהמ"ש האריך מעצרו
גילי סיוון-כהן |
רשות המסים, ארכיון.

מנשה ירקוני, בעל חברת מנשה ירקוני בע"מ, נעצר בחשד לקיזוז ולהפצה של חשבוניות מס פיקטיביות בסכום העולה על 350 מיליון שקלים. ירקוני נעצר לאחר שסירב להתייצב לחקירה בעניינו ובעקבות הוצאת צו מעצר בהעדר. בית משפט השלום בראשון לציון האריך את מעצרו.

מבקשת המעצר עלה כי במחלקת חקירות מכס ומע"מ תל אביב והמרכז מתנהלת חקירה כנגד ירקוני, תושב תל אביב, וכנגד החברה שבבעלותו. על פי החשד החברה, העוסקת בענף הדלקים, קיזזה חשבוניות מס פיקטיביות בסכום העומד על לפחות 150 מיליון שקלים, כשמס הערך המוסף בגינן הינו כ-22 מיליון שקלים, וכל זאת בתקופה של ארבעה חודשים בלבד. עוד עולה כי החשבוניות על שם אחד הספקים שעובד עם החברה כלל אינן מדווחות על ידי הספק כעסקאות וחשודות כמזויפות.

בנוסף, כמפורט בבקשת המעצר, עלה החשד כי ירקוני הוציא חשבוניות מס פיקטיביות ככיסוי לדלקים שנמכרו בשחור בסכום של למעלה מ-200 מיליון שקלים. השופט גיל גבאי מבית משפט השלום בראשון לציון האריך את מעצרו פעמיים.

עורך הדין לא החזיר כספים – הלקוח איים "אשרוף אותך"

עוד בחדשות: לבית משפט השלום בירושלים הוגש כתב אישום נגד דוד איתן, בן 46, תושב מעלה אדומים, וזאת לאחר שאיים שישרוף ותקף עורך דין עמו הוא מסוכסך, על רקע כספים שלטענתו מגיעים לו ממנו. המדינה מבקשת להורות על הארכת מעצרו של הנאשם עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו.

על פי כתב האישום, המתלונן, עורך דין במקצועו, ייצג בעבר את הנאשם על רקע תביעת נכות. במסגרת ההיכרות בין השניים רכש המתלונן מהנאשם בית ובעקבות עסקת הנדל"ן התפתח סכסוך בין השניים. לפני כשבוע הגיע הנאשם למשרדו של המתלונן כאשר הוא מצויד בבקבוק חצי ליטר בנזין וכן במצית. הנאשם המתין להגעת המתלונן, אז דרש ממנו להעביר לו באופן מידי את הכסף אותו הוא חייב לו לטענתו.

בין השניים החל ויכוח במהלכו איים הנאשם על המתלונן כי ישרוף אותו. כאשר הגיעו שוטרים למקום הם ניסו לפתוח את הדלת אך הנאשם סירב לפתוח. בזמן שאחת השוטרות שוחחה עם הנאשם, הצליח המתלונן לקחת את הבקבוק מידיו של הנאשם ולזרוק אותו מהחלון. כתוצאה מכך נוצר עימות בין המתלונן לנאשם והנאשם הכה את המתלונן בראשו באמצעות תיבת מתכת. בשלב זה הצליחו השוטרים לפרוץ למשרד דרך חלון אחורי ולעצור את הנאשם.

כתב האישום מייחס לנאשם ביצוע עבירות סחיטה באיומים, כליאת שווא ותקיפה סתם. הפרקליטות מבקשת מבית המשפט להורות על מעצרו של הנאשם עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו.

________________________________________________________

עו"ד שפיק דרבאשי

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות