הפרקליטות נגד שחרור אלון קסטיאל

בעתירה שהוגשה נגד החלטת ועדת השחרורים טוענת המדינה כי לא ניתן משקל מספק לעמדת נפגעות העבירה ולסיכון המשמעותי שיגרם להן כתוצאה משחרורו המוקדם
גילי סיוון-כהן |
הפסיקה שתסייע לו? אלון קסטיאל. צילום: פלאש 90

לבית המשפט לעניינים מנהליים בנצרת הוגשה עתירה נגד החלטת ועדת השחרורים לשחרר על תנאי את האסיר אלון קסטיאל, שהורשע בעבירות מין בארבע נשים. המדינה טוענת בעתירה, כי בהחלטת השחרור לא ניתן משקל מספק לעמדת נפגעות העבירה, ולסיכון המשמעותי הצפוי להיגרם להן כתוצאה משחרורו המוקדם של קסטיאל, ולכן ההחלטה חורגת באורח קיצוני ממתחם הסבירות.

כזכור, בשבוע שעבר ועדת השחרורים הורתה, בדעת רוב, על שחרורו המוקדם בתנאים של קסטיאל, שנידון ל-57 חודשי מאסר בפועל, לאחר שהורשע בעבירות ניסיון אינוס, מעשים מגונים בכוח והטרדה מינית, בארבעה אישומים שונים. שחרורו הותנה בתנאים שונים, ובין היתר הורתה הוועדה על איסור כניסתו של האסיר לתל אביב, רמת גן וגבעתיים, תוך שציינה כי כניסתו לתחומי העיר יפו תהיה רק לצרכי הטיפול בשעות מוגדרות.

בעתירה, שהוגשה על ידי הפרקליטות נכתב כי "הוכח בבירור כי שחרורו המוקדם של קסטיאל יגרום לסיכון משמעותי ביותר לנפגעות העבירה, לשלומן הנפשי ולהליך שיקומן. לא מדובר בטענה ערטילאית או פרשנות משפטית, אלא במציאות מוכחת וניכרת. בנסיבות אלו, ברור כי התוצאה המתבקשת של שיקול זה, היתה מחייבת את דחיית בקשת קסטיאל לשחרור מוקדם, תוך מתן משקל מכריע לעמדת הנפגעות".

שחרור מותנה בהרחקה מתל אביב

בחודש שעבר נקבע על ידי ועדת השחרורים, כי אלון קסטיאל ישוחרר מהכלא, כפי שנקבע בהחלטתה המקורית, אולם, מתוך התחשבות בנפגעות, הוא ישוחרר רק לאחר שיורחק מתל אביב. בקרוב יקבע מועד לדיון נוסף בעניינו. הוועדה, ששמעה את הנשים שנפגעו מקסטיאל, מצאה שאין לתת לעמדתן משקל מכריע. "טובת הציבור ובתוכו טובת הנפגעות עצמן", נכתב בהחלטה, "היא שהאסיר ימשיך בטיפול בתחום עבירותיו וייצא לחופשי בליווי מקצועי ובפיקוח מתאים".

קסטיאל, השוהה במאסר מזה כארבע שנים, נידון למאסר של ארבע שנים ותשעה חודשים, לאחר שהורשע בינואר 2018 בתקיפה מינית של ארבע נשים. במסגרת הסדר טיעון הוא הורשע בניסיון אונס, במעשה מגונה בכוח, במעשה מגונה ובהטרדה מינית.

בשנה שעברה, נדחתה בקשתו של קסטיאל לשחרור מוקדם ולפני כחודש ועדת השחרורים אישרה את שחרורו המוקדם, אולם בית המשפט בנצרת, ביטל לפני מספר שבועות את ההחלטה הזאת והחזיר את התיק פעם נוספת לוועדת השחרורים, במטרה שזו תשמע את עמדתן של כל נפגעות העבירה.

__________________________________________________

עו"ד יניב זוסמן

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות