רון קובי הפסיד: ישלם 52 אלף שקל פיצוי לחבר מועצת העיר טבריה

ביהמ"ש השלום בת"א קבע כי ראש עיריית טבריה לשעבר עמד מאחורי סדרה של פרסומי לשון הרע נגד חבר המועצה, דוד אוחנה, בקבוצת פייסבוק מקומית. טענת קובי כי מדובר בתביעת השתקה – נדחתה
%d7%92%d7%99%d7%9c%d7%99-%d7%a1%d7%99%d7%95%d7%95%d7%9f-%d7%9b%d7%94%d7%9f |
רון קובי, צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

שופט בית משפט השלום בתל אביב, אביים ברקאי, חייב את רון קובי, ראש עיריית טבריה לשעבר, אחיו וגיסתו בתשלום פיצוי של 52 אלף שקלים, כולל שכ"ט עו"ד והוצאות, בעקבות סדרה של פרסומי לשון הרע שפורסמו ע"י הנתבעים אודות חבר מועצת טבריה, דוד אוחנה, בקבוצת פייסבוק בשם "מרימים את טבריה מהקרשים". טענתו של קובי כי מדובר בתביעת השתקה – נדחתה.

התובע, חבר מועצת עיריית טבריה, טען בתביעתו כי, רון קובי, פעל תקופה ארוכה באופן אובססיבי בסדרת פרסומים דיבתיים שמטרתם פגיעה בשמו.

לטענתו, קובי הוא "מכונת דיבה" היורה בקצב אש מהיר, סדרה כמעט אינסופית של אמירות דיבה כלפיו וכלפי אחרים במינון שכמותו לא נראה בארץ".

לטענתו, הפרסומים מפורסמים מידי יום, מספר פעמים ביום, במספר רב של פרסומים, מהארץ ומחו"ל, בטקסט ובתמונה וגם בווידאו, בצהריים ובערב, בפייסבוק וגם בווטסאפ.

עוד הוסיף התובע, כי עיקר פרסומיו המשמיצים של קובי מועלים לקבוצת פייסבוק בניהול אחיו וגיסתו שהוקמה , על ידי הנתבעים ותחת ניהולם, המכילה כ-13,500 חברים וזוכה לאלפי צפיות, מאות תגובות ו"לייקים".

התובע הדגיש בתביעתו כי הפרסומים פורסמו באופן סדרתי וכחלק ממסע "שיימינג" שמנהלים הנתבעים כנגדו וכנגד נבחרי ציבור שונים בעיר.

לדבריו, מדובר בפרסומים המנוסחים בלשון מתלהמת ומוגזמת, המציגים אותו ואת חבריו באור שלילי (שכן לדבריו הם מכונים "מושחתים", "עבריינים" וכיוצ"ב) ללא כל ביסוס, תוך אדישות מוחלטת לפגיעה בשמו.

"תביעת השתקה"

מנגד, לטענת הנתבעים, מהותה של תביעה זו היא לחבל בסיכויו של קובי במסגרת התמודדותו לתפקיד ראשות עיריית טבריה.

לגישתם, תביעה זו היא תביעה נוספת בשרשרת של תביעות השתקה אשר מוגשות בתקופה האחרונה כנגד קובי, אשר פעיל חברתי מוביל בעיר טבריה.

לטענתם, אותם אנשי ציבור אינם מסוגלים לספוג ביקורת ציבורית לגיטימית, אינם יכולים לשאת את העובדה כי הוא המועמד המוביל לראות העיר טבריה, ובוחרים לעשות שימוש לרעה בהליכי משפט כדי לפגוע בחופש הביטוי של קובי ולפגוע במועמדותו לתפקיד ראשות העיר טבריה.

הנתבעים ציינו בכתב הגנתם כי "אותם גורמים אשר מעוניינים בהשתקתו של קובי ובהשתקת כל ביקורת ציבורית לגיטימית ואשר שמו לעצמם לחבל במועמדותו לראשות העיר טבריה החליטו לעלות שלב ובחרו לפעול גם כנגד אחיו וגיסתו".

על כן, כך נטען, "הנתבעים סבורים כי תביעה זו כיתר התביעות אשר הוגשו היא תביעה קנטרנית וטורדנית אשר כל מהותה הוא ניסיון לשימוש לרעה בהליכי משפט ולמנוע מקובי להמשיך בפעילותו הציבורית וכך לפגוע במועמדותו לראשות העיר טבריה".

השופט ברקאי דחה את טענות רון קובי ובני משפחתו. בפסק הדין ציין השופט כי ממקרא הפרסומים עולה תמונה חד משמעית כי אלו נועדו כדי להכפיש את שמו של התובע, לבזותו ולגרום לו ללעג והוסיף כי אין לראות בטענות התובע טענות סרק שיש בהן אך כדי לגרום להשתקתו של קובי.

השופט: "רצף הכפשות"

"הרושם המתקבל ממקרא הפרסומים", כתב השופט ברקאי בפסק הדין, "הוא שהתובע מוצג כאיש מושחת שמועל בכספי הציבור ומתעשר על חשבונם, הפרסומים מייחסים לתובע האשמות פליליות וביניהן, האשמות חמורות של שיתוף פעולה בזיוף מסמכים והונאה. כמו כן, הפרסומים מייחסים לתובע מעשי שחיתות ומרמה, מעשי 'קומבינות' ופרשות מפוקפקות".

לדברי השפט הפרסומים אף מציגים את התובע כאדם שמשתמש ב"איומים" וכן כאדם שמשתמש בכספים באופן לא חוקי, זאת לצד הצגתו כמי שמעלים תשלומי ארנונה בדרכים לא חוקיות וכיוצ"ב. "אין מדובר כאמור", הוסיף השופט, "בפרסום אקראי אליו השתרבבה מילה מכפישה כזו או אחרת. לפנינו מעשה מחושב של רצף פרסומים אשר נועד להכות פעם אחר פעם בתובע. לפנינו מעשה מחשבת של רצף פרסומים שנועד להטמיע בלב הקוראים והשומעים את ההנחה לפיה התובע הוא גנב, שותף לקומבינת פשע, מושחת ועוד ועוד".


לצפייה ודירוג כבוד השופט אביים ברקאי


עו"ד נועם לאור

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות