נשלל אישור עמותה שהעבירה כספים למשפחות פעילי חמאס

נגד עמותת ג'נת זקאת אלקודס אלמרכזייה הוגש לפני כ-3 חודשים כתב אישום המייחס לה קשר עם ארגון הטרור ועל בסיס זה שלל רשם העמותות את אישור ניהולה התקין
דניאל בן חמו |
הפגנת תמיכה בחמאס, רמאללה. צילום: פלאש 90

יחידת רשם העמותות ברשות התאגידים שללה באחרונה את אישור הניהול התקין של עמותת לג'נת זקאת אלקודס אלמרכזייה, לאחר שכבר נשלח לעמותה מכתב התראה לפני שלילת אישור ניהול תקין עוד באפריל 2022.

ההחלטה הגיעה בעקבות כתב אישום שהוגש כנגד העמותה ב-18 במרץ השנה, ממנו עולה כי העמותה הוקמה על ידי פעילי חמאס שונים וחילקה חלק ניכר מכספיה למשפחות נזקקות, ובהם משפחות פעילי חמאס.

נוסף על כך, העבירה העמותה חלק ניכר מכספיה ליתומים שאינם מזוהים עם החמאס, זאת כדי להגביר את התמיכה ואת אהדת הציבור בארגון, להטמיע את רעיונותיו ולגייס לשורותיו פעילים נוספים, כל זאת, לשם קידום מטרות החמאס וכחלק מהמאבק במדינת ישראל והפגיעה בריבונותה, ובמטרה להציג את פעילות העמותה כפעילות חוקית, אשר לא תעורר חשד במערכות אכיפת החוק.

פעילות לא חוקית

מכתב האישום, עולה כי בוצעו פעולות ברכוש העמותה למטרות טרור בהיקף הכנסות של עשרות מיליוני שקלים. כמו כן, נשלל האישור התקין של העמותה בשל מידע שהתקבל ביחידת רשם העמותות ברשות התאגידים, על שימוש נרחב במזומנים, ללא ניהול חשבון בנק והתנהלות שאינה תקינה ומנוגדת להוראות החוק.

"יודגש", נכתב בכתב האישום, "כי במטרותיה מציינת העמותה כי פעילותה כוללת איסוף כספי מעשר ומתן צדקה לעניים ונזקקים וסיוע ופעולות תרבות לנזקקים, אולם לאור כתב האישום האמור לעיל והמידע שהתקבל במשרדי הרשם, נראה כי מטרות אלו אינן מקודמות וכי בפועל מקיימת העמותה פעילות בלתי חוקית".

הורשע מוחמד חלבי: "פגע בביטחון המדינה"

בשבוע שעבר הרשיע הרכב שופטים בבית המשפט המחוזי בבאר שבע פה אחד את מוחמד חלבי, בעבירות בטחוניות חמורות, שיוחסו לו בכתב האישום, שכללו העברת סכומי כסף משמעותיים לארגון חמא"ס, כספים אשר שנועדו לפעילות הומניטירית עבור תושבי רצועת עזה. בית המשפט טרם גזר את עונשו של חלבי.

בית המשפט בהכרעת הדין קבע, כי הנאשם מימן באופן שיטתי, במשך שנים רבות, את הזרוע הצבאית של חמאס, בין היתר לצורך בניית מנהרות טרור, זאת מהכספים והמשאבים שהועברו לארגון צדקה לצורכי סיוע הומניטרי לתושבי רצועת עזה. בכך, קידם הנאשם ומימן פעילות של ארגון טרור, פעל לצרכי ארגון טרור ופגע בביטחון מדינת ישראל.

השופטים דחן את כל טענותיו של הנאשם וקבעו, כי הוא ביצע את המעשים שבהם הודה, כי הודאתו, שניתנה בדרכים שונות, הינה מפורטת, קוהרנטית, בעלת אותות אמת ויש בה פרטים ייחודיים רבים ומקיפים אודות הסיוע שנתן לחמאס. כמו כן בית המשפט ציין בהכרעת הדין, כי עדותו של הנאשם בבית המשפט "הותירה רושם שלילי מאוד" וכי הוא "טען טענות סותרות ולא הגיוניות בניסיון להסביר את הודאותיו המפורטות ואת שלל האינפורמציה שמסר שמעידה על מעורבות ממשית בחמאס".

_____________________________________________________

עו"ד מנחם מושקוביץ

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות