שבת מדממת: 7 מקרי רצח ברחבי הארץ

ברמת גן רצח גבר את אביה של כלתו בגלל סכסוך גירושין, בקריית אתא חוסל עבריין על רקע פלילי ובמגזר הערבי נורה למוות גבר בפתח ביתו בגלל נקמת דם
אייל חן |
פס הפרדה משטרתי בזירת רצח
ארכיון

סכסוך הגירושין בין בני זוג, הוביל לרציחתו של אבי הכלה כבן 60, על ידי חתנו גם הוא בשנות ה-60 לחייו. החשוד ברצח, כבן 70, נעצר על ידי המשטרה בקרבת מקום והיום הוא יובא להארכת מעצר בבית משפט השלום בתל אביב. מדובר היה בסוף שבוע מדמם במיוחד בו נרצחו שבעה בני אדם.

קצת אחרי השעה עשר בבוקר, נשמעו יריות בבניין ברחוב הרי הגלעד ברמת גן ולאחר מכן זעקות שבר. שכנים החלו לחפש אחר מקור הירי ובינתיים התקשרו למשטרה ולמד"א. ניר ניצן, שכן בבניין ששמע את היריות סיפר כי ביחד עם אדם נוסף החל לחפש אחר מקור הירי עד שהגיע ביחד עם השוטרים ואנשי מד"א לקומת הנרצח: " שמענו את היריות ושמענו צעקות שבר, הגעתי עם המעלית לקומה התשיעית עם השוטרים והחובשים, אבל החלטתי לא לצאת מהמעלית. הבנתי ששם היה האירוע. המשכתי לשמוע צעקות וזהו".

חובשים של מד"א שהיו ביחד עם השוטרים, הבחינו בפצוע שותת דם בחדר המדרגות ומיד חשו לתת לו טיפול ראשוני, אך תוך זמן קצר נאלצו לקבוע את מותו. חובש רפואת חירום אלמוג קדם ופרמדיק מד"א אליאס גרייס סיפרו: "כשהגענו, הובילו אותו למקום הארוע, ראינו גבר כבן 60 שוכב מחוסר הכרה עם פציעות ירי, ביצענו בדיקות רפואיות, הוא היה ללא סימני חיים, ונאלצנו לקבוע את מותו".

הילדים הסתכסכו – ההורים רצחו

כוחות גדולים של המשטרה שהגיעו למקום, הצליחו לעצור תוך זמן קצר את החשוד בירי. סגן ניצב רותם וסקר, מפקד תחנת בני ברק, אמר בזירת הרצח: "קיבלנו מספר קריאות על ירי בשעה 10:25. בסמוך לזירת האירוע איתרנו את החשוד עם האקדח, בקומה למעלה נמצא המנוח. כיוון החקירה הוא סכסוך משפחתי, לא מוכר לנו רקע קודם. החשוד נעצר ונלקח לחקירה".

מחקירה ראשונית של המשטרה עלה כי הירי התרחש על רקע סכסוך גירושין בין בני זוג שאינם מוכרים למשטרה או לגורמי הרווחה, כאשר בתו של הנרצח עזבה את ביתה בקריית אונו וחזרה בימים האחרונים לגור ברמת גן עם ההורים שלה. אביו של החתן לקח את הסכסוך קשה והגיע לבית הורי הכלה וחיכה לאב ששהה באותה שעה בתפילה בבית הכנסת הסמוך וכאשר זה הגיע לביתו כבר בחדר המדרגות הוא ירה בו למוות. בהמשך הוא נעצר על המשטרה יחד עם האקדח ובשטח עבר תחקור ראשוני על ידי השוטרים שאף עשו לו בדיקת לשרידי ירי על ידיו.

השכנים בבניין השקט בדרך כלל היו המומים וסיפרו כי הנרצח הוא בעל עסק לבגדים, איש טוב שהתכונן לשמחה משפחתית בזמן הקרוב. "זו משפחה נורמטיבית לחלוטין. מדובר בהפתעה מאוד גדולה, מאוד עצוב כל המקרה הזה", אמר אחד השכנים.

נקמת דם בצפון

במקרים אחרים, ג'מאל קבועה בן 37 מכפר קרע נורה למוות בליל שישי בשטח המועצה. שני חשודים עם רכב ירו בו – ונמלטו. הרקע לאירוע הוא ככל הנראה נקמת דם, בעקבות אירוע דריסה שבו היה מעורב הנרצח ב-2020. באותו אירוע נדרס אדם בן 79. קבועה הוגלה לאזור כפר קרע בעקבות האירוע, וההערכה היא שהירי נבע מנקמה.

זיאד איוב, בן 26, נורה למוות בפתח ביתו בנחף שבצפון. פרמדיק מד"א שלום צ׳יקושוילי סיפר: "הפצוע היה מחוסר הכרה וסבל מפציעה חודרת. הענקנו לו טיפול רפואי וביצעו בו פעולות החייאה ממושכות, אבל הפציעה שלו הייתה קריטית ונאלצנו לקבוע את מותו".

ביום שישי בערב, נורה למוות גילי מזרחי, עבריין מוכר למשטרה, מקריית חיים. מזרחי בן ה-42 נורה על ידי רעולי פנים בקריית אתא. הוא הגיע לאירוע משפחתי אצל הקרובים שלו ברחוב חפץ חיים, החנה את האופנוע בקומת העמודים ואז רעולי פנים הגיחו מולו וירו בו מספר יריות. הוא פונה לבית החולים רמב"ם במצב אנוש, ושם נקבע מותו.

בני דודים מנצרת נורו למוות בין חמישי לשישי במכוניתם על כביש 75 סמוך למחלף משמר העמקים. לפי החשד, מדובר בחיסול חשבונות בין משפחות פשע, או בנקמת דם. שני הצעירים הם מחמוד פאח׳ורי בן 21 ועלי פאח׳ורי כבן 15 בכיתה י'.

ביום שישי אחר הצהריים, גבר כבן 33 נדקר למוות במהלך קטטה ברחוב באשקלון. מהמשטרה נמסר כי נפתחה חקירה בחשד לרצח וכי החלו סריקות נרחבות לאיתור החשוד – שזהותו ידועה.

________________________________________________________________

עו"ד מור עטיה

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות