ח"כ מעוז: "לסגור את יחידת יוהל"ם, להחזיר לצה"ל את השפיות"

יו"ר מפלגת נועם הגיב לפרסום על חיילת שהזדהתה כגבר קיבלה חדר במגורי הבנים כ"הזייה מטורללת". לרמטכ"ל אמר: "אתם נכנעים ללחצים של ארגוני הפמיניזם הרדיקלי"
דנה לווינסקי |
ח"כ אבי מעוז, יו"ר מפלגת נעם, בכנסת. צילום: פלאש 90

יו"ר מפלגת נעם, ח"כ אבי מעוז (הציונות הדתית) נדהם מאירוע שפורסם בערוץ 7 ולפיו חיילת שהזדהתה כגבר קיבלה חדר בתוך מתחם מגורי הבנים בבסיס צבאי. "הזייה מטורללת", כינה את אירוע והאשים את הרמטכ"ל, אביב כוכבי, בכניעה ללחצים של ארגוני הפמינזים הרדיקלי. "הגיעה העת לסגור את יחידת היוהל"ם ולהשיב לצה"ל את שפיותו", אמר לו.

השבוע פורסם בערוץ 7 האירוע אודות החיילת שקיבלה חדר בתוך מתחם מגורי הבנים, וח"כ מעוז בתגובה דורש לסגור את יחידת היוהל"ם (היועצת לענייני מגדר בצה"ל). בפנייה לרמטכ"ל כוכבי, דרש יו"ר מפלגת נועם "להפסיק את הכנסת השיקולים הזרים להחלטות מבצעיות".

"אדוני הרמטכ"ל", אמר מעוז, "אתמול פורסם בערוץ 7 על עוד טרלול פוסטמודרני בצה"ל. הפעם, חיילת שהחליטה להזדהות כגבר, קיבלה חדר משלה בתוך מתחם מגורי הבנים, ומשתמשת, לבדה אמנם, במקלחות ובשירותים של החיילים. כמובן, שלחיילים, הדתיים ואלו שאינם, שלא איבדו את השכל הפשוט ואת המוסר הטבעי, המציאות הזו הפריעה מאוד ואף פגעה בהם, אבל על פי תגובת דובר צה"ל, הדבר נעשה על פי הפקודות. ההזיה המטורללת הזאת מצטרפת לדברים לא טובים נוספים שעוברים על צה"ל בשנים האחרונות, והכל בניצוחה של היוהל"ם והיחידה שלה".

בהמשך התייחס ח"כ מעוז גם להחלטה של צה"ל לאפשר לחיילות לעבור מיונים ליחידות 669 ויהל"ם. "שיקולים מבצעיים? מה פתאום", תקף ח"כ מעוז. "הרי תפקיד היוהל"ם בא לעולם ללא שום קשר לתפקידו ולמהותו של צה"ל, כצבא שאמור להגן על מדינת ישראל ולעסוק יומם וליל בהכרעת אויביה ובהרתעתם, וממילא אין זה בכלל ממעייניה של היוהל"ם ושל אנשי יחידתה לעסוק בהשלכות שיש לקידום האג'נדה הפמיניסטית הרדיקלית שלהם על יכולתו של צה"ל למלא את ייעודו. באופן עצוב ולא מפתיע, גם שלומן הפיזי של החיילות, שלאורך שנים נפגעות במגוון פציעות ופגיעות, בכמות רבה באופן משמעותי מאשר חיילים מקבילים להן, לא ממש מעניין את היוהל"ם וחברותיה. החיילות הן רק כלי לקידום האג'נדה של השוויון המגדרי ובריאותן מוקרבת על מזבח המהפכה".

לשיטתו של יו"ר נעם, מדובר "בכניעה ללחץ הבלתי נגמר של ארגוני הפמיניזם הרדיקלי שמסתייעות ביוהל"ם ובבג"ץ, במטרה להשתמש בצה"ל לקידום אג'נדות פוסטמודרניות רדיקליות. אדוני הרמטכ"ל, זו בדיוק הסיבה שבגינה, מאז כניסתי לכנסת, פניתי אליך מספר פעמים, בכתב, בנאומים ובמאמרים, וקראתי לך לסגור לאלתר את יחידת היוהל"ם".

לדברי מעוז, הגיעה העת להפסיק את הפגיעה בכשירות היחידות על ידי הורדת רף הדרישות, להפסיק את הפגיעה החמורה בקדושת המחנה ולהפסיק את הכנסת השיקולים הזרים להחלטות מבצעיות של בנין הכח הצבאי. "הגיעה העת", סיכם, "להפסיק את הפגיעות הפיזיות הבלתי הפיכות באותן חיילות. הגיעה העת לסגור את יחידת היוהל"ם ולהשיב לצה"ל את שפיותו".

___________________________________________

עו"ד דנה נוף‏

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות