ועדת הרבנים עתרה לבג"ץ נגד רפורמת הסלולר

בעתירה דורשים הרבנים לעצור את רפורמת ניוד הטלפון הכשר שמקדם שר התקשורת יועז הנדל בטענה כי מדובר בפגיעה בחופש הדת של כחצי מיליון חרדים
גילי סיוון-כהן |
טלפון "כשר". צילום: יונתן סינדל, פלאש 90

ועדת הרבנים לענייני תקשורת, הגישה עתירה לבג״ץ נגד שר התקשורת יועז הנדל בדרישה לעצור את רפורמת ניוד הטלפון הכשר לטענתם מדובר בפגיעה בחופש הדת של כחצי מיליון חרדים. "כך, באבחה אחת, מבקש שר התקשורת להפר את האיזון בין חירות הפרט והקבוצה לבין סמכותניות השלטון ולערער את תפיסות העולם הדמוקרטיות היסודיות המגולמות בביטוי – חיה ותן לחיות״, לשון העתירה.

‏על פי העתירה, חובת ניוד של קווים כשרים לקומות מספרים שאינן כשרות ופריצת מנגנון ההגנה של המכשירים הכשרים כך שיאפשרו שירותים לא כשרים, תוביל לקריסתו של שירות הקו הכשר עליו נמנים כ-500 אלף מנויים מקרב המגזר החרדי.

"כל זאת", כך נכתב בעתירה, "תוך פגיעה בלתי חוקתית בזכות לתרבות ובזכות לחופש דת, תוך חריגה מסמכות, שקילת שיקולים זרים וקידום מטרות זרות לתכליות החוק, על בסיס תשתית עובדתית חסרה, לקויה ושגויה ותוך פגיעה בכללי הצדק הטבעי".

העותרים מציינים כי שר התקשורת "הפר את החובה להימנע מפגיעה בזכות לחופש הדת ובזכות לתרבות ואת החובה למנוע פגיעה בזכויות אלה תוך ניסיון כפייה של אידיאולוגיה אישית והשקפות אמוניות על אורח החיים של המיעוט החרדי".

הפרה של הסטטוס קוו

עוד נטען כי ההחלטה מפירה האיזון העדין ואת הסטטוס קוו ביחסי המדינה עם הציבור החרדי תוך פגיעה בלתי מידתית בחופש הדת של הפרטים הנמנים על ציבור זה ופגיעה בזכותם החשובה לתרבות ולאורח חיים משלהם. לפיכך יש למצות את הדיון בעתירה במהירות האפשרית בטרם יגרמו נזקים בלתי הפיכים ופגיעה עמוקה בציבור.

״שר התקשורת יועז הנדל", נכתב עוד לבית המשפט, "מתערב ברגל גסה בהסדר פרטי-קהילתי וגוזר כלייה על שירות 'הקו הכשר' המשרת את הציבור החרדי בישראל. שירות זה מבוסס על הסדר ייחודי שנרקם במשך קרוב לשני עשורים והפך לחלק מהסטטוס-קוו בין החברה החרדית לחברה הכללית בישראל. כך, באבחה אחת, מבקש שר התקשורת להפר את האיזון בין חירות הפרט והקבוצה לבין סמכותניות השלטון ולערער את תפיסות העולם הדמוקרטיות היסודיות המגולמות בביטוי – חיה ותן לחיות״.

לצד הבקשות לצו על תנאי וצווים מוחלטים בעתירה, מתבקש בית המשפט להוציא צו ביניים המורה על אי כניסתה לתוקף של החלטת שר התקשורת עד להכרעה בעתירה זו.

____________________________________________

עורך דין יריב ואקנין

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות