נסגרו מתחמים שעסקו באחסון ומכירה של דלק פיראטי

המדינה מגבירה אכיפה ובשילוב זרועות הוצאו צווי סגירה בכפרים ג'דיידה-מכר וירכא בשל החשש כי התלקחות הדלקים תגרום לפיצוץ ולאסון רב נפגעים
רונן לוי |
שוטרים במהלך הפשיטה על תחנות דלק פיראטיות בצפון. צילום ארכיון: דוברות המשטרה.

שוטרי משטרת ישראל בשילוב זרועות האכיפה השונות סגרו בצווי סגירה שלושה מתחמים שעסקו במכירה, אספקה ואחסון דלקים באופן פיראטי שעלול היה לגרום לאסון עם מספר רב של נפגעים במקרה התלקחות או פיצוץ בכפרים ג׳דיידה-מכר וירכא.

פעילות המשטרה התקיימה בכפרים ג׳דיידה-מכר וירכא, בהובלת תחנת גליל מערבי, יס"מ אשר, מתפ"א, להב 433, סמ״ג חוף, פרקליטות מחוז חיפה אזרחי, תובע רישוי מחוז חוף וכן בשילוב זרועות של גורמי האכיפה. מנהלל הבטיחות במשרד העבודה הוציאו שלושה צווי סגירה לאלתר בגין ליקויי בטיחות חמורים ביותר שאינם מאפשרים הפעלת תחנת דלק עפ״י חוק.

במהלך הפעילות נלקחו דגימות של הדלק מהמיכלים על ידי ממספר גורמים, זומנו הבעלים להמשך חקירה ויינתנו קנסות כספיים. במקביל, חוקרי מע״מ זימנו את בעלי המתחמים זומנו להמשך חקירה במשרדי מע״מ, יינתנו קנסות כספיים ויוגשו כנגדם כתבי אישום.

אנשי כבאות והצלה, איתרו מפגעי בטיחות סביבתיים, בעלי התחנות זומנו לשימוע להמשך חקירה טכנאי חברת חשמל ביצעו ניתוקי חשמל פיראטיים שהיו מחוברים בצורה לא חוקית ומסוכנת וניתנו קנסות כספיים. במהלך חיפוש שנעשה במתחמים ובביתם של הבעלים נתפסו מסמכים רבים וכסף החשוד כמזויף בסך 9,000 דולר.

החשודים עוכבו לחקירה בעבירת ניהול עסק ללא רישיון. חומרי החקירה שנאספו בעניין הפעלת המתחמים לאספקה, מכירה ואחסון דלקים באופן פיראטי, יועברו אל יחידת תביעות הרישוי של משטרת ישראל, אשר תגיש כנגדם כתבי אישום.

חשד להפעלת אתר פסולת לא חוקי באבו סנאן

לאחרונה מגבירה המדינה את האכיפה כלפי אתרי פסולת לא חוקיים. בין השאר, בחודש שעבר, פעלה המשטרה הירוקה של המשרד להגנת הסביבה מול אתר פסולת לא חוקי ביישוב אבו סנאן שבצפון הארץ. ארבעה חשודים עוכבו לחקירה ו-3 כלים נתפסו.

המשטרה הירוקה של המשרד להגנת הסביבה ומחוז צפון של המשרד, בשיתוף איגוד ערים גליל מערבי, פעלו בחודש אפריל כנגד אתר פסולת פיראטי ביישוב אבו סנאן, שהשליך פסולת בניגוד לחוק ברשות הרבים.

בסיור שערכה המשטרה הירוקה באזור עלו החשדות על הפעלת אתר הטמנת פסולת לא חוקי, שבו מושלכת ומוטמנת פסולת. על כן, החלה המשטרה הירוקה של המשרד להגנת הסביבה בחקירת האירוע, שכללה תצפיות בשטח ותיעוד של העבירות. במשך מספר שבועות תיעדו הכוחות 3 משאיות אשר היו מעורבות בכ-20 השלכות, וכן מחפרון אשר הטמין את הפסולת.

בתום החקירה הסמויה, פשטו הכוחות על האתר, תפסו 3 כלים ששימשו לביצוע העבירות ועיכבו לחקירה ארבעה חשודים, בהם בעל השטח. סביב היישוב קיימים מפגעי פסולת רבים ומחוז צפון של המשרד להגנת הסביבה ניהל חקירה מול הרשות המקומית בנושא. בימים אלו בוחן המשרד את ממצאי החקירה, ויפעל בהתאם לסמכויותיו.

________________________________________________

עו"ד יאיר בן שטרית

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות