נחשף "מחירון" אמצעי הלחימה של עולם הפשע

כמה עולה 16-M? מה המחיר לאקדח וללבנת חבלה? סוכן סמוי שהוביל להפללתם של סוחרי נשק גילה במהלך הפעלתו את המחירים הנהוגים בשוק
דנה לווינסקי |
ייבוא נשק לא חוקי - אילוסטרציה
אילוסטרציה envato

"מהנדס" מטעני חבלה שוכנע לשמש סוכן סמוי ורכש אמצעי לחימה וסמים מעשרות דמויות משפיעות בעולם הפשיעה ברחבי הארץ. עם חשיפת החקירה היום (יום ב') נעצרו מספר חשודים, בהם קצין במנגנוני הרשות הפלשתינית שמכר לסוכן אמצעי לחימה וביקש לוודא שהנשק יימכר לפגיעה ביהודים. במהלך הפעלתו של הסוכן נחשף המחירון המלא של אמצעי הלחימה המוקבל אצל גורמי הפשיעה.

המדובר במבצע "קליע הכסף", כאשר עבריין משפיע מתחום בניית מטעני החבלה והסחר הבלתי חוקי בנשק, הופעל על ידי המשטרה כסוכן חשאי, ובמשך חודשים תיעד עשרות עסקאות באמצעי לחימה, מטעני חבלה, רובי סער, אקדחים, תחמושת וסמים. הבוקר, עם הבשלת השלב הסמוי של המבצע, יצאו מאות שוטרים לביצוע גל מעצרים וחיפושים נרחב ברחבי הארץ, במהלכו נעצרו למעלה מ-30 חשודים, בהם דמויות משפיעות בעולם הפשיעה מיפו, לוד, רמלה, חיפה, כפר קאסם, קרית ביאליק, קריית מוצקין, תל שבע, ברטעה וסג'ור.

על הכוונת: דמויות משפיעות מעולם הפשע

הסוכן אותר כמועמד להפעלה מודיעינית על ידי שוטרי מפלג המודיעין בימ"ר ת"א, ולאחר תהליך בחינה נחתם עמו הסכם הפעלה. במהלך הפעלת הסוכן, הוא שוגר לביצוע עשרות עסקאות נשק, מטעני חבלה וסמים, מול דמויות המוכרות לו היטב מעולם הפשיעה לאחר שנים רבות של פעילות פלילית ושנות ריצוי מאסרים בבתי הכלא.

היכרותו רבת השנים עם עולם הפשיעה, אפשרה לסוכן ביצוע עסקאות בחתך ארצי, עם דמויות מהתארגנויות פשיעה שונות ברחבי הארץ, בצפון, במרכז, ובדרום, ובייחוד דמויות משפיעות בעולם הפשיעה ביפו.

במהלך ביצוע עסקה של רכישת רובה סער בצפון הארץ, פגש הסוכן קצין במנגנוני הרשות הפלשתינית שנכח במקום, ובהמשך רכש ממנו רובה סער מסוג M-16, תתי מקלע מאולתרים מסוג "קרלו" ואקדחים. על פי החשד, במהלך העסקה עם הקצין מהרשות הפלשתינית, הוא ביקש לוודא עם הסוכן כי מדובר בנשק שישמש לפגיעה ביהודים. במהלך היום יבואו החשודים לדיון בעניינם בבימ"ש השלום בת"א.

כמה זה עולה לנו?

במהלך ההפעלה של הסוכן נחשף "מחירון" אמצעי הלחימה המקובל בקרב גורמי הפשיעה: רובה סער מסוג 16-M יעלה בין 80 ל-100 אלף שקלים, רובה סער מסוג קלצ'ניקוב 35-70 אלף שקלים, רובה M-16 איירסופט המוסב לנשק קטלני- 30-50 אלף שקלים.

על פי המחירון, תת מקלע מאולתר מסוג "קרלו" יעלה בעולם הפשע 5-12 אלף שקלים, ואילו אקדח יעלה בין 35 ל-60 אלף שקלים, תלוי בדגם הנמכר. המחיר למטען חבלה הוא 5,000 שקלים וללבנת חבלה עם נפץ כ-8,000 שקלים.

______________________________________________________

עו"ד אביעד חייט

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות